Na, az történt, hogy anyunak vettem karácsonyra egy WayteQ xTAB-70dc tabletet (előre megkapta, hogy tudja használni). És ebben a pillanatban az univerzum összeesküdött ellenünk, hogy ehhez a tablethez márpedig nem fogok tudni internetet csatlakoztatni.
1. Amikor még azt hittem, egyszerű lesz
Kinéztük a UPC 1 GB-s csomagját, legolcsóbb, és nem nagyon van szükség több adatforgalomra. Erre kiderült, hogy az csak már meglévő UPC ügyfeleknek olcsó. Hát erre azt tudom mondani, hogy pukkadjanak meg, tessék jönni hozzánk és behúzni az optikai kábelt, azonnal és lelkesen leszek az előfizetőjük.
De még így is jó lett volna, anyu bement a boltba, fél órát ült sorban, majd megmondták neki, hogy nincs olyan stickjük, ami kompatibilis bármilyen tablettel (!). Akkor minek van?
2. Amikor már majdnem sikerült
Akkor elindultunk mobilszolgáltató irányba, és a Telenort néztük ki, mert oda már van előfizetés. Vasárnap bementünk, vártunk fél órát, hogy sorra kerüljünk (advent második vasárnapján ügyet intézni? ki találta ezt ki? ééén), kértünk Hipernet legkisebb csomagot (3 GB-s), kaptunk SIM kártyát Huawei E303 modemmel, anyu nevére vettük az előfizetést, örültünk, hazamentünk.
3. Nem ám úgy van az
Na, otthon kiderült, hogy ez egy annyira új modem, hogy hiába van a tabletnek Android 4.0 oprendszere, ehhez a modemhez még nincs driver. Nyilván lesz nemsokára, de az most rajtunk nem segít. Kigugliztuk, hogy viszont kábé minden kicsit régebbi modemmel megy a tablet, szóval csak be kell menni és kicseréltetni. Azt mondta a Telenoros bácsi, hogy 5 napon belül visszavihetjük a modemet, úgyhogy kedden újra kiültük a sort (ezúttal firnyákosabban: vittük magát a tabletet is), majd mondtuk egy másik bácsinak, hogy sajnos a modem nem jó, de egy régebbi jó lenne. Guglizott ő is egy tíz percet, majd kihozott a raktárból egy régebbi típust, Huawei E173.
Mondom tök jó lenne, ha ki tudnánk próbálni itt helyben. Kapcsolnám be a tabletet - le van merülve teljesen. Szerencsétlen fickónak odaadtam a kábelt, de annyira rövid, hogy gyakorlatilag mellette kellett állnom, hogy matassak a Settings-ben. Bedugtuk az új modemet, kérte a PIN kódot, mondom ez már haladás, az előző nem kérte. Szuper minden, de csak villog kéken, nincs net. Peersze, be kéne állítani az APN-t. Keressük a menüben, és az a jelenség, hogy az "Access Point Names" menüpont benne van a menüben, kivéve akkor, amikor hozzá van csatlakoztatva a modem.
No sebaj, már a pint kérte, akkor tuti jó lesz, majd csak beállítjuk valahogy. Mondom a fickónak, hogy elviszem a cuccot, cserélje ki.
4. Újszerű
Nézi a rendszert, nézi tíz percig, kimegy a menedzsmenthez, visszajön. Sajnos nem tudja kicserélni a modemet, mert nem engedi a rendszer. Még ha azt is írná, hogy az előző modem nem kompatibilis a géppel, akkor is fizetnünk kell 7000 forintot, és csak feltöltőkártyás csomagban tudja adni.
Mondom én nem akarok fizetni 7000 forintot egy modemért, viszont elvileg visszahozhattuk csak tök simán a modemet, mert benne vagyunk az 5 napban, úgyhogy akkor legyen szíves felmondani a régi szerződést, és csinálni egy újat, amelyben a régebbi típusú modemre szerződünk.
Oké, felbontja az előző szerződést, indítja az újat, szöszmötölés, szöszmötölés, látszik a szenvedés az arcán. Mondja, hogy sajnos új szerződésként sem engedi a rendszer odaadni a modemet. Kérdezem, hát az hogy lehet. Azért van ez, mert ez a modem már egy kifutó termék, és az az egy példány, ami van belőle náluk, az "újszerű", azaz valaki már visszahozta kipróbálás után. És ez ugye a rendszerben más kategória, nem lehet kiadni új szerződéssel (ezt, amit most leírtam, 5 percbe telt kihámozni a fickóból).
Áhhá, mondom, akkor ugye az a teendő, hogy keresek egy olyan Telenor üzletet, amelyikben van még új ilyen modem? Akkor ugyanebben a plázában a másik Telenorban van? Azt nem tudja, mert az franchise üzlet, nem lát rá a készletükre. Akkor meg tudná nézni azokban az üzletekben, amelyekre rálát, hogy hol van? Meg. Keresgélés, keresgélés, csak a Kökiben van. Na, az se itt van, de sebaj, majd holnap.
5. Ott a lewt!
Kimegyünk a boltból, mondom anyunak, csak megér 5 percet, hogy lemenjünk a franchise üzletbe, és megkérdezzük, hogy van-e nekik ebből a modemből új. Lemegyünk, megkérdezzük, á, tuti nincs, kifutó termék. Mondom azért megnézné az adatbázisban? Jééééééééé, mégis van, pont egy.
Szuper, kérjük, újra szerződéskötési procedúra anyunak. Tekercsel a rendszer pár percig, majd kiírja, hogy anyu túl sok szerződést kötött már ebben az évben (1 db-ot!!! skandallum!!!), úgyhogy csak 38 ezer forint foglalási előleg megfizetésével köthet új szerződést.
6. Röhögés
Röhögök kínomban.
7. Végső megoldás
Mondom jó, akkor valójában nem anyu szeretne szerződést kötni, hanem én, akinek eddig nem volt előfizetése (még a Pannon korszakban, ezer évvel ezelőtt igen, de az csak nem zavar be). Szuper, kezdjük a procedúrát, beírja az adataimat, kiválasztja a csomagot, tíz perc matatás, majd mikor választaná ki a modemet, kiírja a rendszer, hogy ezt a modemet már lefoglalták egy másik tranzakcióban (igen, tíz perccel ezelőtt, anyunak).
8. Have you tried turning it off and on again?
Rendszer újraindít, adatok újrafelvesz, modem lefoglal, szerződés kinyomtat, aláír, mehetünk haza.
9. Múkodj!
Otthon megpróbáljuk a modemet felismertetni a tablettel, megint nincs ott az APN menüpont, kétségbeesés, fél óra guglizás, dolgok kitörlésével és újrafelvételével próbálkozás, kikapcsolás, bekapcsolás, majd egyszer végre ott lett hagyva az asztalon szerencsétlen eszköz 3 percre, amikor is magától megtalálta a beállított hálózatot, és simán felcsatlakozott. Működik, jee!
Nettó idő, amit ezzel töltöttem > 5 óra
Leszűrt tanulság: kitartás és akarás.
Döbbenetes ezekenk a telekomm cuccoknak az ügyintézése... komolyan mondom, vicc...
VálaszTörlésÉn múltkor telefontöltőt vettem, kb. ötször fordultam meg három üzletben, ide-oda pattogtattak, legalább másfél órás ügyintézéssel...