2020. május 25., hétfő

A rigótojás

Négy és fél éves nagylány. Hihetetlen, mennyit fejlődött itthon az elmúlt hónapban is. Vagy ugyanannyit, mint máskor, csak most nyomon követhetem percről percre. Megtanulta és fel is fogja most már nemcsak a hetek napjait, de a hónapokat és évszakokat is, így sokkal könnyebb elmagyarázni neki például, hogy mikor lesz legközelebb születésnapja vagy mennyi ideig tart majd a nyár. Közben tíz alatt üzembiztosan összead, nem is mindig kell hozzá a keze, és százig minden probléma nélkül elszámol, sőt, felolvassa az írott számokat. Múltkor odajött hozzám egy kis jegyzetfüzettel, hogy rájött, hogy le tudja írni, hogy BIBI, és tényleg leírta. Úgyhogy mondtam neki, hogy találjunk még olyan szavakat, amelyeknek mindegyik betűjét ismeri, aztán fél óráig szavakat írtunk a füzetébe (NAP, LANT, BABA, stb.). Már csak pár betű nincs meg készségszinten, a ritkábban használtak.
Legújabb kedvenc játéka az, hogy a Pizsihős-babákból családot csinált, ahol Amaya az anyuka, Catboy az apuka, és Luna Girl, valamint Gekko a két gyerek. Ezt mindennap játsszuk, mit neki Sylvanian család, ez valahogy jobban kézreáll neki méretben, vagy nemtom.
Múltkor kihallgattam kérdeztem, most éppen micsinálnak a szereplők, akik kört alkotva ültek a pokrócon. Mire ő:
- Megbeszélik a biztosabb jövőt.

Igyekszem játszani vele lányos játékokat is, mert az ovi bezárása miatt kicsit kiesett, és ne csak LEGO meg Dobble meg rajzolás legyen. Amúgy magától is sepreget, mindig segít a főzésben-sütésben, úgyhogy a gyerekkonyhát már nem is nagyon használja, van neki igazi...
Közben sofőrbarnára sült a napon, a tenyere és a kézfeje között élesen kirajzolódik a választócsík. Nagyon sokat vagyunk a kertben, és tök jó, hogy teljes lelki nyugalommal rábízhatom például, hogy locsolja meg a rózsákat vagy a levendulát. Azért nyilván játszunk is, a labdaadogatást gyakoroljuk leginkább, már tök ügyesen elkapja.
Emellett áldásos az, hogy van egy pár oldal, ahol nem Flashes fos játékok vannak, hanem normálisabbak, és néha, miközben az ölemben ül, játszik a LOF Games-en vagy a GameKidGame-en, új kedvencei a Hidden Object játékok.
Kirándulásból is egyre ügyesebb, azt a múltkori több mint 8 kilométert alig hittem, hogy ilyen ügyesen megcsinálja, tény, hogy megebédeltünk közben, de akkor is. A legutóbb voltunk a Hétvályús-forrásnál, az se kis séta, és a fák között szemfülesen kifigyelt egy leesett rigótojást. Kézbe vette, és elhatározta, hogy óvatosan hazahozza. Valahol az út felénél akart még gyűjteni virágokat is, és elvállaltam, hogy hazahozom neki. Már tervezgettük, milyen asztali díszt fogunk csinálni belőle, és folyamatosan hangsúlyoztam, milyen törékeny, de ő nem törte el. Én törtem el, közvetlenül az után, hogy hazaértünk. Annyira béna voltam, és most kicsiben meg is tapasztalhattam, milyen az, amikor a szülő véletlenül elront valamit, ami a gyerekének fontos. Nem volt jó ézés.
A végére egy gyerekbölcsesség:
Uzsonna közben Nagyapa mondta, hogy egykor és négykor meetingje van. Mire ő:
- Én tudok angolul. Azt is tudom mit jelent a meeting.
- És mit jelent, drágám?
- Hát azt, hogy nem tudsz velem foglalkozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése