2021. április 6., kedd

A nyuszi tojása


Írtam egy bábjátékot húsvétra. Ezzel utólag is kellemes húsvéti ünnepet mindenkinek (mi elő is adtuk).

A NYUSZI TOJÁSA

Szereplők:

Nyúl
Manó
Béka

 

NARRÁTOR

Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer Színországban egy kis színmanó.

MANÓ

(énekel) Kedvenc ünnepem a húsvét, sok szép színes tojás…

De tényleg! Milyen szépek mindig a színes, hímes tojások. Csak azt tudnám, ki festi őket. Megkérdezem a nyuszit.

(kopog)

Szia Nyuszi! Te tudod, ki festi a húsvéti tojásokat?

NYUSZI

Neeeeeeem… (kifelé súg) Dehogynem tudom! (hangosan) Én nem tudom. Azt hittem, te fested a húsvéti tojásokat.

MANÓ

Én? Én ugyan nem. Miből gondolod?

NYUSZI

Pedig te egy színmanó vagy. És a színmanók festik ki az összes dolgot. A virágok szirmait, a levelek zöldjét, az ég alját…

MANÓ

Ez igaz. De húsvéti tojást még nem festettem. Azokat mindig csak kapom.

NYUSZI

Ööö… meg mindenki más is.

MANÓ

Nahát! Ez különös. Nincs kedved kinyomozni?

NYUSZI

De, persze.

MANÓ

Szerinted kit kellene megkérdezni?

NYUSZI

Kérdezzük meg a… békát.

MANÓ

Ne a bölcs baglyot?

NYUSZI

Á, őt inkább ne. (kifelé súg) Mert még a végén megmondja.

MANÓ

Rendben. Induljunk.

NYUSZI

Menj előre.

(Mennek, mendegélnek. Nyuszi óvatosan elrejt egy hímes tojást.)

MANÓ

(hátrafordul) Nahát! Itt egy gyönyörű szép tojás!

NYUSZI

Nahát!

MANÓ

De jó, hogy valaki ilyen kedves, és elrejti ezeket a hímes tojásokat!

NYUSZI

Vigyük magunkkal.

MANÓ

Jó!

(továbbmennek)

BÉKA

Szervusz, Színmanó. Szervusz, Nyuszi.

MANÓ

Szia Béka. Te tudod, ki rejti el a sok szép hímes tojást nekünk?

BÉKA

Hát… Én úgy hallottam, hogy a madarak raknak tojást.

NYUSZI

Igen, talán a varjú! (felfelé mutat) Ott lakik a nagy tölgyfán.

(mindenki felfelé néz, a nyuszi gyorsan elrejt egy tojást)

BÉKA

Jééé! Tojt is nekem egy tojást! De szép!

MANÓ

Nekem is van már, nézd! (megmutatja)

NYUSZI

Na, akkor most már tudjuk, hogy a varjú hozza a húsvéti tojást.

BÉKA

Neked is tojt már, Nyuszi?

NYUSZI

Öööö… nem.

MANÓ

Ne aggódj, biztos te is kapsz majd.

NYUSZI

(kifelé súg) Azt nem hiszem. (hangosan) Meg is nézem otthon. Sziasztok! (elmegy)

MANÓ

Szia Nyuszi!

BÉKA

Szia Nyuszi! (megvárja, amíg a nyuszi elmegy) Te Manó, lehet, hogy Nyuszi nem kap húsvéti tojást?

MANÓ

És mit szólnál, ha mi csinálnánk neki egyet?

BÉKA

Jó ötlet! Én hozok egy tojást, te pedig szépen kifested. (elmegy, és hoz egy tojást)

MANÓ

(énekel) Kifestem a hímes tojást, nyuszinak is legyen.

BÉKA

De szép lett!

MANÓ

Szerintem is. Gyere, vigyük el a nyuszinak.

(elindulnak)

BÉKA

Rejtsük el, nem?

MANÓ

De. Itt jó lesz. (elrejti a tojást)

BÉKA

Gyere, bújjunk be egy bokorba.

(bebújnak)

NYUSZI

(kijön a házából) Nahát! Egy hímes tojás! Az meg hogy lehet? Hiszen én csinálok minden hímes tojást. (körülnéz) Azt hiszem, tudom, kiktől kaptam: a barátaimtól.

 

VÉGE

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése