2014. február 4., kedd

Scrolls

Kaptam ajándékba bétakulcsot Scrollshoz. Ez szintén egy kártyajáték, és szintén sok helyről csórták össze a rendszert, de egész érdekes mechanizmusok vannak, úgyhogy egész jóra sikeredett. Persze még mindig béta, úgyhogy van egy-két módosítanivaló, de az alapvető működés rendben van.
Két mechanizmus tetszett meg benne:
1. Taktikai mező: nem szimplán kártyáink vannak, amiket magunk elé helyezünk, hanem egy HOMM-féle 3x5-ös hexa grid, amelyen belül lehelyezhetjük egységeinket, struktúráinkat, stb.
Ezeknek a soroknak a két végén helyezkedik el a két játékos 5-5 obeliszkje, ezekből 3-at kell leverni, hogy nyerj. Ilyen módon még inkább taktikai a játék, persze sokkal bonyolultabbá is válik.

2. Erőforrást és lapot is úgy lehet nyerni, hogyha feláldozol egy lapot a kezedből. Tehát alapból nincs "manád", hanem ha feláldozol egy lapot, akkor kapsz egy olyan színű manát, amilyen az volt, és onnantól kezdve minden körben lesz. Illetve ha feláldozol egy lapot, kapsz érte kettőt. Így lehet pörgetni a dekket, és elérni, hogy azok a lapok legyenek a kezedben, amelyek kellenek - és persze itt is taktikai döntés, hogy erőforrásra áldozol-e vagy lapra abban a körben, mert egy körben csak egy áldozás lehet.

Amúgy négy "szín" van: growth (én ezzel játszom), energy, order, decay. Elég klasszikus (enchantos, direktsebző, kombó, minionos), nem nagyon tértek el a sablonoktól itt. Persze ezeket is lehet keverni, és akkor még több a taktika, ugyanakkor több a szerencsefaktor is, hogy melyik színből mennyi van a kézben.

Ami zavart:

  • Az interface elég kaotikus: pl. egy percig kerestem a tutorialt, mire megtaláltam az Arena menüpont alatt!
  • Nem lehet látni az egységeken rendesen az enchantmenteket, állandóan rá kell kattintani, hogy megnézzem - ez mondjuk 6-8 egységnél már bosszantó. Ugyanígy a számok is eltűnnek a pályáról, egérrel rá kell menni, hogy újra megjelenjenek.
  • A bonyolultság miatt túl hosszú egy játék (> fél óra).
  • Az elején választ az ember egy prekó dekket, de utána nagyon hosszú ideig nem képes változtatni ezen - a random lapok elég olcsók (van játékpénz), de random, a sima lapok sokkal drágábbak, és ha az ember egy másik színt is ki akar próbálni, azért már nagyon gyúrni kell. Magyarul anélkül, hogy az ember durva mennyiségű időt és energiát szánna rá, nem igen érdemes belekezdeni.
  • A lapgyakoriságot az mutatja, hogy mennyire megégett az oldala!!!44! Borzasztó designhiba szerintem.

Összességében érdekes, még fogok vele játszani, de valószínűleg most kevés az erre fordítható időm.


Wiki itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése