2019. szeptember 26., csütörtök

Dear Reader

I'm alive!
Az utóbbi időben mindent csak toltam magam előtt, mert a tegnapi szakmai rendezvényre készültem, amelynek szervezője voltam, ezenkívül az egyik előadó a kettőből. Az esemény a cégen belül a munkánk, szakmánk (aka. technical writer / user assistance developer) láthatóbbá tételére, megismerésére irányult Budapest UA Open Day 2019 fedőnéven. Úgy gondoltuk, hogy ha csak előadások vannak, akkor mindenki halálra unja magát, úgyhogy a két prezentációt egy játékkal és több interaktív lehetőséggel tarkítottuk - és ez be is jött. A visszajelzések alapján az embereknek tetszett a rendezvény, és már azt is tudjuk, mit csinálunk másképp jövőre.
Ami az én előadásomat illeti, Dear Reader, Who Are You? volt a címe, és arról szólt, hogy nagyon nem mindegy, kinek írunk, és hogy már a technical writing sem arról szól, hogy csak simán írj le mindent, aztán majd a felhasználó kiválogatja a neki kellő infót.
Soha ez előtt nem mondtam 7 percnél hosszabb beszédet, ez pedig a klasszikus 18 percre volt belőve, tehát több mint kétszer hosszabb volt, mint amihez - valamennyire - hozzászoktam. Az embereknek tetszett, én viszont - nyilván - nem voltam tökéletesen elégedett. Kétszer annyira megzavarodtam, hogy rá kellett nézni a monitorra segítségért. Mondjuk legalább nem "őőő"-ztem sokat (ez a Toastmasters klub áldásos hatása), illetve aznap reggel jutott eszembe még pár adalék mondat, amelyekkel még érthetőbb a beszéd, azt beletettem, és jó is lett.
Szóval összességében persze jócskán pozitív a mérleg, elég sok munkám volt benne, hogy minden flottul menjen, és ami a legjobb, hogy nem one (wo)man show volt, hanem tényleg mindenki beletette a magáét a rendezők közül.
Azért most egy ideig nem szervezek semmit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése