2014. május 14., szerda

Tegnap elvittem sétálni a szomszéd kislányt, aki nyolc éves. Az alábbi kérdéseket tette fel a húsz perc alatt:
- Mióta van írás?
- Beszéltek az ősemberek egymással?
- Vannak görög szavaink?
Jótól kérdezett, tőlem telhetően válaszoltam is, és odáig jutottunk, hogy az azonos alakú szavak és a szinonimák közti különbséget meséltem neki, mikor is szóba került a jelentésváltozás. Mondom bizonyos szavak más jelentést kaptak az évek során, és rettentően gondolkodtam egy jó példán, erre az jutott eszembe, hogy "fű", és majdnem kimondtam (miért ez jött először??). Egy nyolc éves kislánynak.
Kínomban semmi más nem jutott eszembe, ő pedig (most hallott életében először a dologról) egyszer csak azt mondta, hogy "zebra".
Felkészültnek kell lenni, ha az ember egy gyerekkel beszélget séta közben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése