2014. augusztus 15., péntek

A holnap határa

Végszóra én is meg tudtam nézni az Edge of Tomorrow-t. Olyan rég nem voltam moziban, hogy majdnem megsüketültem tőle, viszont ennek ellenére tetszett. Spoiler.

Az ötlet persze nem új, de ezt már mindenki megírta. Nekem nem is elsősorban az ötlet miatt tetszik, hanem mert jól van megcsinálva. Akciódús, pörgős, de érthető. Szépen fel van építve a karakter, és Tom Cruise jól játssza (igen, szerintem jó színész). A folyton ismétlődő jelenetek éppen annyira ismétlődnek, hogy a fontos részletek kihangsúlyozódjanak, de egyáltalán nem válik unalmassá.
A legjobban az tetszett, hogy nem folyton ugyanaz a történetszál folytatódott / változott kicsit, hanem zsákutcák és újrakezdések voltak, többször ment teljesen más irányba a sztori, más helyszíneken. Kiváló betét az a nap, amikor Cage "szabadnapot vesz ki", és megnézi London pusztulását.
A párbeszédek is jók, főleg Emily Blunttal, akit egyébként kedvelek, pedig nem játszott borzasztó sok filmben még (ráér - fiatalabb nálam, ami piszokság). Legjobb az elhagyatott házban a kulcskeresős jelenet.
Az is tetszett, hogy nem minden "első" történést vittek vászonra, hanem sokszor csak narrációból vagy akár viselkedésből tudjuk meg, hogy igen, ezt már csinálta egyszer / százszor.
A végét persze ki lehet találni, bár egy ideig gondolkodtam rajta, hogy nehogy az legyen, hogy valamelyik katona csak megöl egy Alfát, és akkor nincs vége rendesen, de szerencsére nem ez lett.
A látvány kiváló, némelyik jelenetet nem is tudom elképzelni, hogy vették fel, de simán magával ragadott. Az elárasztott Louvre meg állati jól nézett ki.
A magyar cím amúgy kivételesen még találóbb, mint az eredeti angol, jól sikerült a címválasztás.

Még gondolkodom, hogy 7/10 vagy 8/10, ma a 8 felé hajlok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése