2012. december 4., kedd

Felhőatlasz

A Cloud Atlas jó film.
Már csak azért is megéri megnézni, hogy az ember lássa, mennyire jól el lehet maszkírozni embereket, de ugye egy magamfajta szájfilnek egyáltalán nem okozott gondot a felismerésük. Erről rengeteg kép van a neten, álljon itt egy mintaként:
Zseniális. És a legjobb Hugh Grant törzsi feje, hehe.
Naszóval a film persze nem ezért jó, bár továbbra is mondom, már önmagában ez, hogy mindegyik színész több szereplőt alakít, nem semmi. Mindenkinél csillog a színészi játék, mindenkinél le a kalappal. Tom Hankset egyébként is kedvelem, nem a Forrest Gump, hanem nagyon sok minden más miatt, Hugo Weaving elképesztően profi, mint mindig, és van egy új kedvencem is: Jim Sturgess. Mondjuk ha gonosz akarok lenni, akkor neki jobban áll a jövőbeli maszk, mint a saját feje... hehe.
A könyvet nem olvastam, de a film szerintem nagyon jól sikerült. Féltem tőle, hogy a túl sok idősík miatt majd érthetetlen lesz az egész, de egyáltalán nem ez a helyzet. Mondjuk 172 percben van is mit elmesélni, nem mondom, de szépen ki van bontva mindegyik szál, és a vágások zseniálisak. Sokszor fordul elő, hogy egy szereplő mond valamit, de közben már egy másik idősíkban levő képeket látunk, és a szöveg tökéletesen ráillik arra a szitura is.
Mert ugye ez a mondanivaló (már a trailerből is kiderül, úgyhogy remélem, nem spoiler): hogy a cselekedeteinket befolyásolja a múlt, de a cselekedeteinkkel befolyásolhatjuk a jövőt, és minden mindennel összefügg, meg sors, meg végzet, meg minden. Amely téma nekem ugye már elég rég óta kedves, úgyhogy ezt a filmet nekem csinálták (mondjuk ezt már a trailerből is tudtam).
Amúgy a neten természetesen rengeteg magyarázó szöveg meg idősík-tisztázó van, olvasgattam őket, szigorúan film megnézése után ajánlom, de nagyon érdekes.
Simán 8/10 legalább, de minél többet gondolkodom rajta, annál több.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése