2013. szeptember 20., péntek

Negyedév

Kisfiam ma három hónapos. El sem hiszem, hogy így elment az idő, persze közben ősz lett, úgyhogy lehet gyanakodni, ha már váltott egy évszakot... Viszont már néha ilyet szólok, hogy "régen így csinálta", ahol a "régen" ugye kisebb mint 3 hónap - ami vicces.
Mik változtak az előző bejegyzés óta?

  • 6,39 kiló lett, úgyhogy már hármas számú pelenkát hord (bár azok általában még kicsit nagyok neki -> nem is értem, hogy a 4-9 kilós tartományban lévő pelenka hogy lehet jó egy 4 kilós gyerekre, ha rá is nagy).
  • A védőnő csütörtöki mérése szerint 65 cm, de 62-es ruhákat hord (már kinőtt egy zoknit!!!)
  • Átalussza az éjszakát, legalábbis 11-5-ig, ami már egész jó, majd még igyekszem kitolni 6-ig, és akkor lesz az igazi. 
  • Kihullott a babahaja (csak egy kis csíkban hátul nem), és kinőtt az igazi haja, úgyhogy most már nagyon szép a sérója, főleg úgy, hogy van egy darab babahaj a feje búbján, amely kétszer olyan hosszú, mint az azt körülvevő sima haj.
  • Mosolyog, nevet, gőgicsél, ezért mindenki el van alélva tőle
  • Kinyúl és megfogja az előtte lévő dolgokat (amit tudtommal hivatalosan nem is kéne tudnia három hónaposan)
  • Már emelgeti a fejét hason, bár még kevés sikerrel
  • Kiadott egy csettegő hangot (még valószínűleg félig tudatlanul, de többször is)
  • Rettenetesen sok nyálat termel, úgyhogy azzal ijesztgetnek, hogy nemsokára jön a foga
Az alábbi dolgokat tudjuk már csinálni együtt (tipikusan én csinálom, ő nézi munkamegosztásban):
  • Főzés
  • Strandolás
  • Cserépkályhában tűznézés
  • Edzés
  • Mosogatás
  • Mosás és kiteregetés
  • Sétálás
  • Zöldség-gyümölcs vásárlása
Meg voltunk a héten az ismétlő oltáson, most már nem is nehezményezte a szurit, csak derűs nyugalommal nézegetett körbe, meg rámosolygott a dokinénire, mire az ilyet szólt: 
- Olyan, mint egy lány. 
Csúnyán néztem rá, plusz szememben lángok lobbanásával visszakérdeztem: 
- A nyugodtság miatt?
- Nem, olyan szép az arca, mint egy lánynak.
Na azért.

És van pár dolog, amit nem értek. Például hogy miért kell a pelenkákat még megszínezni-mintázni, miért nem jó simán fehéren, legfeljebb még egy kis márkafelirat rá azt csá. Így még jobban szennyezzük ezzel a környezetet, mint egyébként (ami amúgy eléggé zavar, de ez van), és nehogy az legyen az érv, hogy "azért, hogy jól nézzen ki benne a baba", mert tájékoztatásul közlöm, hogy csak a brutálmeleg 40 fokban volt a gyerek egy szál pelenkában, ami életének eddig kb. 2%-a, és ez az arány egyre rosszabb lesz, ahogy megyünk bele az őszbe-télbe, és a ráadott ruhák miatt amúgy se látszik a kisoroszlán meg csiga meg nyuszi meg a többi állat a pelenkán, úgyhogy innen üzenem a gyártóknak, hagyják abba ezt a hülyeséget.

Ami engem illet, tegnap felvettem azt a nadrágomat, amelyiket közvetlenül az előtt vettük, mielőtt kiderült, hogy terhes vagyok, így nulla percet volt eddig rajtam - úgyhogy elégedett vagyok az eddigi edzésteljesítményemmel. Továbbra is iszom a napi négy litert, kiolvastam hét könyvet, brutálisan kiszáradt a kézfejem a sok kézmosás miatt, elkezdett kicsit hullani a hajam (betudom annak, hogy túl hosszú lett plusz itt az őszi bundacsere), a babával közös fényképeken mindegyiken borzasztó bénán nézek ki, de amúgy életemben először nem zavar, hogy nem csinálok semmit, és nem érzem úgy, hogy kárba vesznek a napok, ha nem alkotok valamit. Életem eddigi legszebb alkotásának csodálatával töltöm az időt, egyáltalán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése