2019. november 24., vasárnap

Szuper Bagolyszem

Na, hát a kisebb csemete is négy éves lett. Ahogy végignéztük az éves videókat, persze megkönnyeztem megint, milyen picike volt, milyen nagyot nőtt, még bátrabb, még cukibb, még okosabb, mint eddig. Ha valamit a fejébe vesz, akkor attól még mindig nem lehet eltántorítani, ha valamit nehezményez, még mindig teljes hangerővel teszi... de egészen komoly témákról is nagyon jól el lehet beszélgetni vele, és mindig megérti, mi történik körülötte. Továbbra is nagyon menő a megfigyelőképessége, mindent észrevesz (ma is kifigyelte, mikor csak két ajándékot adtunk neki oda, hogy hol van a maradék kettő). Mióta Pizsihősöket nézünk, ugye nyilván ő Owlette, és szuper bagolyszemével tényleg mindent megtalál.
Sőt, mikor egyszer magyaráztam neki, hogy másnap megyek be dolgozni, akkor be kell vinnem a stikeez-ből a pisztáciát, mert el fogom cserélni paprikára. Reggel simán elfelejtettem, és ő szólt:
- Anya, mész dolgozni? Akkor vidd be a pisztáciát.
A logikája is legyőzhetetlen, olyan érvekkel tud néha előállni, hogy az ellen nincs mi véd. A zöldségesnél végig magyarázott, közben felmászott a pultra, erre mondtam, hogy szálljon le, mire ő:
- Nem szállhatok le, mert fáj a lábam, és pihentetni kell.
A zöldséges nagyon jót röhögött rajtunk, én is mosolyogva fogadtam el az érvet. De máskor meg volt, hogy rossz fát tett a tűzre, és megmondtuk, hogy ezen a héten nincs finomság neki. Tudta, hogy a tiltás szombatig tart, és számoltuk folyton a napokat, hogy mikor ehet majd újra. De azért bepróbálkozott:
- Nem lehetne, hogy csak szerdáig legyen büntetés, mert csütörtökön van finomságnap?
De a kedvencem, amikor csak a szomszédba mentünk, közöltem a gyerekekkel, hogy "Ha nem totojáztok, akkor nem kell kabát, de akkor futás haza, és azonnal bemenni a házba." Mire ő gondolkodott vagy fél percig, és közölte:
- Akkor én totojázok.

Az oviba beilleszkedett, rengeteg éneket hoz haza, ami nekem nagyon szimpatikus. Márton-nap alkalmából voltunk lámpásos felvonuláson, jó nagy máglya és zsíros kenyér várt minket a végén teával. Ő szereti ezeket a közösségi eseményeket, a tesója nem annyira.

Továbbra is elképesztő bátor a vízben, most legutóbb a nagymedencében úszkáltunk, tény, hogy karúszóval. Emellett némi nyafogás után azért simán kirándul hat-nyolc kilométert hegyes terepen, gyakorlatilag akármennyit képes ugrálni, most már profin bújócskázik, és nem mocorog egyáltalán, amíg meg nem találják, és rengeteget szerepjátszik plüssökkel, lego figurákkal, akármivel. Most kapott egyélű korcsolyát is, nagyon kíváncsi vagyok, mire megy majd vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése