2021. február 2., kedd

Oathbringer


Meg kiolvastam az Oathbringert. Elég jó volt, főleg a vége, de most egy darabig nem kezdek nagyobb vállalkozásba, az tuti. Olvastam vagy fél éve, eddig is tudtam, hogy Sandersonnak mindig elgurul a gyógyszer megszalad a tolla, de először ennél a könyvnél éreztem, hogy már too much. SPOILER.

Szóval értem én, hogy karaktert kell ábrázolni, meg jellemfejlődés, és persze nyilván kellenek az erős jelenetek Dalinar múltjából, hogy ezzel kontrasztba tudjon állni, és a végén ezt elfogadva fölé tudjon emelkedni, de azért ennek a könyvnek a harmadát kihúztam volna. Főleg azok a részek untattak, amikor nem a főszereplők voltak a nézőpont, hanem behozott oldalról valami kis statisztát, és az ő szemszögéből írt meg egy jelenetet, nekem már nem kellett több szereplő, köszöntem szépen. Főleg a kereskedőt és a tanítványát nem annyira vágtam, hogy az minek kellett.

Nyilván nincs minden lezárva, és azóta meg is jelent a negyedik kötet, amelyben majd még biztosan kiderülnek dolgok, de egy kicsit feszesebbre húzhatná a dolgokat, inkább koncentrálhatna arra a 6-8 szereplőre, akiket eddig megszerettünk, mert pl. arról, hogy mi lett Rockkal a csata után, nem tudunk meg semmit, meg az én ízlésemnek ebben a részben Jasnah is kevesebbet szerepel, pedig ő lesz az uralkodó - miért nem volt az ő szemszögéből jelenet erről?

De amúgy élveztem, meg tényleg elég epikus a vége, nem számítottam a csavarra, hogy Odium majd Dalinart választja hősének, bár így utólag tényleg elég zseniális terv. A régi jó szereplők: Shallan, Adelin, Kaladin mindig jók, mondjuk azt se értem, hogy az esküvőt miért kellett kihagyni, értem, hogy ezerszer megírták már fantasyben, de ha már ennyit ír, akkor akár erre szánhatott volna egy fejezetet. 

Ahogy derülnek ki a részletek a világról, az viszont nagyon jó. Sanderson ebben nagyon nagy: az egész világ önmagával teljesen koherens, a dolgok egymásból következnek, nagyon jók a surge-ök, a sprenek, az egész mágia / mérnökösködés, és az, hogy a nők gyakorolják a tudományt, meg ők tudnak írni, egészen bátor húzás a szerző részéről.

Most azt mondom, 7/10. És nem, erős leszek, és nem kezdek neki a Rythm of War-nak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése