2021. november 20., szombat

Saját zsebpénzből

Ahogy megyünk bele az őszbe, egyre gyorsabban telnek a napok, néha csak pislantunk, és jövő hét van. Szerencsére, mondhatom, mert ugye ennek része az, hogy elkerül minket a betegség (nemcsak a koronavírus, hanem egyéb általános nyavalyák is), illetve nincs gond a suliban, csak a szokásos: új tanárnő mindig meglepődik, hogy Gábi nem ugrik elsőre a nyakába, hanem kell neki idő, amíg elfogadja. Azért megígértem, hogy az őszi szünetben beszélünk vele, hogy figyeljen oda jobban, és próbáljon meg többet jelentkezni órán, és azt a módszert alkalmaztam, ami pár évvel ezelőtt az első úszásórákon bevált: akkor delfint rajzoltam a kezére tollal, és mondtam, hogy a delfinek segítenek neki a vízben, most meg egy cicát rajzoltam a kezére, és azt mondtam, hogy ez a "figyelőcica", ha ránéz, jusson eszébe, hogy figyelni kell az órán. Eddig bevált - legalábbis úgy tűnik.

Kistücsöknek amúgy elég sok pénze gyűlt össze a több mint két év zsebpénzgyűjtögetés alatt. Egyik nap megtudta egy osztálytárstól, hogy van LEGO Super Mario, úgyhogy megkért, menjünk el a játékboltba, mert el akarja költeni a zsebpénzét. Elvittem, és pont belefért a kezdőkészlet neki, azóta a nappaliban fel van állítva a pálya, és amikor "unatkozik", azaz idle, akkor mindig azzal játszik. Megmondta, hogy legközelebb is ilyenre gyűjt, és azt is tudja, melyik készletet szeretné megvenni. Mondtam neki, hogy hosszú idő lesz, de nem zavarja. Képes hosszútávra tervezni, és elég türelmes is.

Voltam vele fogorvosnál is. Ez volt az első olyan alkalom, hogy nem az iskolával mentek csak sima átnézésre. Szerencsére nincs lyukas foga meg ilyesmi, csak tőlem örökölte a fogkövesedést, úgyhogy azt kellett leszedni neki. Eredetileg a helyi fogorvoshoz akartunk menni, de mint kiderült, csak PCR vagy antigén teszttel lehetett volna, és ha már eddig megúsztuk, hogy a gyerekeinknek az agyában turkáljon egy fülpiszka, akkor már szeretném kihagyni - úgyhogy elmentünk magánrendelésre. A doktornéni ultraaranyos volt, minden eszközt bemutatott, válaszolt a kérdésekre, lifteztek is egy kicsit a széken, Kistücsök pedig nagyon bátor és érdeklődő volt, nagyon büszke voltam rá. Nem is álltam mellette, csak ültem egy kicsit messzebb a szobában.

Még mindig lehetetlen megverni Dobble-ben, még mindig nagyon szereti a számokat, és pénteken megy szavalóversenyre. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése