2013. augusztus 4., vasárnap

Feledés

Végre sikerült megnéznem az Obliviont (három nekifutásra). Ez volt az első film, amire már nem tudtam elmenni moziba, és nagyon vártam, tetszett a trailer nagyon. És végül is amit vártam, meg is kaptam: a látványvilág az 10/10-es, minden scifinek legalább így kell kinéznie, etalon.
A sztori viszont, hááát... kliséhegyek és faék-egyszerűség. Ami mostanában jellemző, viszont elég szomorú, mert ez a film akár még kult is lehetett volna, ha kicsit jobban odateszik magukat. A karakterek kétdimenziósak, a konfliktus nem igazán konfliktus, illetve kitalálható, ahogy a feloldás is. Egyetlen "fordulat" sem lepett meg, mintha minden rész egy másik filmből lett volna beleollózva ebbe. És ha már az embert bosszantja a big picture, akkor nem megy el az olyan apróságok mellett sem, mint hogy SPOILER a fekete doboz miért nem a pilótafülkében volt, de ha mégis a leválasztható utastérben volt, akkor nem tudta volna rögzíteni azt a beszélgetést végig, amit Jack visszajátszik; meg hogy az 52-es Jack három évig viseli ugyanazt a ruhát csak azért, hogy felismerhessük az utolsó jelenetben...
Tom Cruise-t régen kedveltem nagyon, aztán nagyon nem, aztán a Knight and Day-nél kicsit megint igen, és ez lehetett volna az áttörés, amelyben végre megint egy értelmes filmben játszik, tűrhető színészi játékkal, de nem jött össze.

Ja, és még valami. Hülye a film címe. Nagyon hangzatos, de a film megnézése után teljesen értelmetlen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése