2016. június 6., hétfő

Hol vannak a papok?

Az úgy volt, hogy én el akartam menni a premier napján éjfélkor Wowos hoodie-ban csápolni a Warcraft-filmre, és tudtam, hogy június 10 a bemutató, és izgultam, hogy legyen jegy... aztán kiderült, hogy itthon két héttel korábban mutatják be. Úgyhogy - némi gyerekmegőrzési logisztika után - elmentem hoodie nélkül, és megnéztem utólag.
Aki nem játszott a Warcraft-játékokkal vagy Wow-val, fogalmam sincs, mit lát belőle, de én a célközönség voltam, el is talált.
SPOILER.

Nagyon nehéz volt a feladat, hogy ne okozzanak csalódást a rajongóknak, és mégis értsék a laikusok is. A végeredmény szerintem inkább a fanoknak szóló, de azért simán nézhető fantasy lett, iszonyú szép cgi-jal, rengeteg kikacsintással, és az is látszik, hogy a Blizz végigbábáskodta a dolgot, mert nem lett kommersz.
A sztoriválasztáson gondolkodtam. Egy olyan szeletet sikerült bemutatni, ami talán még a wowosok számára sem egyértelmű, hogy mi történt (sőt, nekem is voltak fehér foltok), ami szerintem jó, mert így nem szakértik meg minden percét, és még új infót is kapnak, aki meg nem ismeri a világot, annak jó választás lehet, mert jól folytatható és nagyjából van egy eleje is.
A szereplők közül Lothar jól el lett találva (és persze Travis Fimmel nagy kedvenc), szegény Garona és Llane picit kétdimenziós, Khadgar jópofa, Medivh jó lett, az orkok meg szerintem kiválóan meg lettek fogva. Az tetszett a legjobban, hogy nem mindegyik ronda nagy zöld, hanem mindegyiknek van személyisége, összenevetnek, tényleg élő, érző lények. Ez fontos lesz később is.
Egyedül Gul'dan nem lett annyira jó szerintem, ő elvileg azon kívül, hogy egy hatalommániás seggfej, azért némi ravaszság is szorult belé (a játékban), itt meg egy demagóg hülye, aki nem érti, hogy a tömeget hogy kell befolyásolni. Szóval nem lehet tudni, eddig hogy követték, ha ilyen béna volt.
És még egy dolog: ebben a filmben csak warrior és mage volt. Kicsit lehetett volna változatosabb, hol volt pl az emberek egyik legerősebb kasztja, a priest?
Az oké, hogy az első filmben nem akartak nagyon bekavarni több fajt, zavaró lett volna, és a sztori (egyelőre) nem szól róluk.
A látvány gyönyörű. Amikor meglátjuk először Stormwindet, és megszólal az igazi Stormwind-zene, az könnyezős. A részletek is szépek, pl. a páncélok, villámok, satöbbi. Azt az egyet sajnáltam, hogy a varázslatoknál nem lehetett tudni, mit csinál, mindegyik ugyanúgy nézett ki. Lehettek volna saját effektek, mint a játékban.
És persze a kikacsintások a fanoknak. Mindegyiket imádtam. Kezdve a murlockal. De hát ugye az első repülés griffen, Dalaran megpillantása Northrenden (tudom, itt még nem ott van, csak Arathin még nem volt a levegőben), Stormwind barracks, Varian, meg hát maga a kapu, amely minden bejelentkezéskor ott van...
Nekem szólt, nagyon tetszett, de szerintem sima fantasy filmnek is legalább 7/10. Kérem a következőt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése