2019. augusztus 22., csütörtök

Mi az, amit én dolgozom

Tegnap utaztunk hazafelé autóval kettesben Kistücsökkel, és (sokadszor) beszélgettünk a munkáról és a pénzről, nyilván az ő szintjén, de hogy például az iskolatáskát is úgy tudjuk megvenni, hogy én bejárok dolgozni, és kapok pénzt a munkahelyemtől. És hogy sokféle munka van, és mindenki csinál valamit.
Mire megkérdezte, hogy mi az, amit én dolgozom.
Volt már a munkahelyemen persze, és azt is tudja, hogy géppel dolgozom, de hirtelen kihívásnak tűnt megmagyarázni egy hat évesnek a technical writing lényegét.
Végül valami olyasmit mondtam, hogy a gépben vannak programok (ezt tudja), amelyeket a fejlesztők készítenek, és én leírom, hogyan működik, hogy aki elkezdi használni a programot, az tudja, mit lehet és hogyan. És persze hoztam példaként, hogy ha veszünk egy társasjátékot, annak is van leírása, hogyan kell játszani vele.
Magyarul elég hülyén hívják a szakmámat ("dokumentációíró"), de azért remélem, megértette annyira, hogy az iskolában ebből ne legyen gond. Majd legfeljebb azt mondja, hogy társasjátékokat írok... Több is veszett Mohácsnál. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése