2012. szeptember 19., szerda

Táp és anyag

Amúgy tök furcsa élményem volt tegnap. Szerintem az ember általában úgy gondol az ételre, hogy az egy megbonthatatlan egység: csirkehús, krumplipüré, satöbbi. Ha főz otthon, akkor esetleg még azt is tudja, hogy a krumplipüré tipikusan krumpliból, vajból és tejből áll. De tegnap rábukkantam egy olyan oldalra, ahol az adott étel-összetevőknek minden tápanyagtartalmát meg lehet nézni, ráadásul tök hivatalos. Sebtében, poénból összeírtam azt a skót szórt süti receptet, amit két hete tanultam a nosztalgiabulin, és egyszerű kalkulációval kijött, hogy az egész tepsinek mennyi pl. a cukortartalma, beleértve a szilvában lévő gyümölcscukrot is, mennyi a zsírtartalma, stb., illetve ugyanezt lebontva 100 grammra, hogy össze lehessen hasonlítani mással.
Cukortartalmat már korábban is figyeltem az ízesített üdítőitalokban, és meglepő, mennyire félünk a colától, de milyen nagy elánnal isszuk pl. a Nestea-t, amelyben nem sokkal van kevesebb... de ez még kismiska ahhoz képest, hogy mire lehetne odafigyelni - ha az embernek lenne kedve és ideje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése