2014. július 11., péntek

Szabotázs

A Sabotage üdítő dráma volt Schwarzi legjobb esetben is átlagos visszatérős filmjei után. Spoiler.

Én amúgy kedvelem Sam Worthingtont, szerintem jó színész, bár ezt sok agyonhype-olt filmjében nem nagyon tudta megmutatni. Itt jól játszik szerintem, hiteles a karakter, és jól áll neki a kis kecskeszakáll. Persze mondanom sem kell, emiatt csak a szája alapján ismertem fel nagyhirtelen...
A többi karakter is jól eltalált, bár nyilván azok, akik elsőként hullanak el, kevésbé vannak kidolgozva, mint a pár szereplő, akik a végéig maradnak.
Ami újabb pozitívum, hogy az egyik főszereplő, a nyomozónő csak kb. a film felénél jelenik meg, mégis behozza a többieket karakteralkotásban, sőt. Elég kevésszer látni ilyet.
A gondolat nélküli lövöldözős filmekhez képest, amelyeket az utóbbi időben láttunk Arnie-tól (pl. Last Stand), ez sokkal mélyebb, ha úgy tetszik, drámaibb. Még maga Arnie is belesüpped a karakterébe, és kihozza belőle, amit tud. Nem semmi egy 66 évestől szerintem. Jó, nem lesz öregkorára Clint Eastwood, de azért ha ilyen filmeket csinál mostantól, az nekem okés.
Az egészben az tetszett a legjobban, hogy meglepett. Mást gondoltam a végére, és örültem, hogy nem az az egyébként elég kommersz megoldás lett.
Ja, és dicséret a vágónak is: azok a jelenetek, ahol egyszerre látjuk összevágva a múltat és a jelent, nekem nagyon bejöttek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése