2018. február 20., kedd

Parola-gép

Kistücsök újabb szintet lépett ebben a hónapban: az óvónéni boldogan mesélte, hogy már az udvaron sem egyedül játszik (botokkal órásat, meg ilyesmi), hanem játszik a többiekkel. Ez már olyan szintű társasági élet, hogy több se kell (hehe). Benti foglalkozásokon mindig részt vesz, gyönyörű évszak-kereket festett, játszik más gyerekekkel dominót, kislegót, társast, és persze tanítja őket a számokra (most a kis barátja éppen beteg, úgyhogy kiszemelt valaki mást erre).

Én eddig nem mondtam neki találós kérdéseket, mert úgy gondoltam, hogy kicsi hozzá. Mamával viszont elkezdett találós kérdéseket hallgatni, és egy csomót kitalált! Egészen megdöbbentően nehezeket. A legtöbbhöz, amit nem talált ki, még hiányzik valami lexikális tudás, vagy túl általánosan van megfogalmazva. De én még így is eléggé elképedtem. Aztán pedig ő talált ki saját találós kérdéseket, ilyesmit: "Mi az, lámpa, amelyik sosem ég?" A válasz a kiégett lámpa.

De olyanban is megnyilvánul például az esze, amikor elővesszük az ugrálómatracot, és ketten ugrálnak rajta, de a tesója össze akarja hajtani a matracot, hogy dupla legyen, ő meg nem, és vitatkoznak, és egyszer csak harmadánál behajtja a matracot, és így félig dupla, félig sima matrac lesz, és közli, hogy most mindenkinek jó.

A szóalkotás ebben a hónapban a tetőpontjára hágott: reggelire evett már "kukorica pehelyuci"-t, és megtudtam, hogy amikor kedvesen birizgálja a tesója arcát, az a "nyuvurkázás". De a legjobban az tetszett, amikor újra játszottunk Legós-feladatosat (itt írok róla), immár kicsi - rendes méretű - legóval, először hét elemmel, és épített egy kicsit gépformájú építményt, kérdeztem, hogy az mi lett? Szeme se rebbent, közölte, hogy "parola-gép". Az egy olyan gép, amelyik parolákat gyárt. És fogott kicsi rózsaszín egyes legókat, és a parola-gép "kiköpte". Aztán fogott még egyet, brümmögött a gép, és azt is "kiköpte".

Ebben a hónapban kapott új rajzolófüzetet, mert az előző betelt. Az első dolga az volt, hogy beoldalszámozta. 80-ig volt türelme.

Végül mutatok pár dolgot, amit mostanában csinált:
A4-es papírra (sorok, helykihasználás, finommotorika!)

Nem tetszett neki, hogy szín szerint voltak
 csoportosítva, átrendezte

Ezt a tornyot felépítette, aztán összepakolta egy dobozba a
darabokat, és másnap ugyanezt megépítette (és harmadnap is)

44 db papír betű van ebben a borítékban, ő készítette

Milyen dolog, hogy nem volt a játékban 10-es?!

Élete első mandalája a mandalakészítővel
(a sablont forgatni segítettem,
minden mást ő csinált)
Ja, és farsangkor majomnak öltözött (itt mutattam). Ő választotta ki, nem sugalltam egyáltalán. Képeket nézegettünk a neten, de kb. 5 percig, és nem volt közte majom. Mindenkinek tetszett, hogy úgy néz ki, mint a szundipajtása, és ő is kényelmesen érezte benne magát. A jelmez azóta pizsamaként él tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése