2018. február 24., szombat

Korcsolya, paszuly, répák

Pindúrtündér egyre csajosabb. Az utóbbi hónapban megtanult egyedül harisnyát felvenni (!), és ráadásul jól, és egyre több ruhadarabot maga akar felvenni. Természetesen meg is határozza, melyiket igen és melyiket nem. Múltkor talált egy elég kicsi, átlátszó zacskót, amit felhúzott a lábára, és közölte, hogy "üveg korcsolyacipő", és abban flangált egész délután. Aztán amikor mondtam neki, hogy a kis műanyag tündérpapucsát lassan kinövi, és kicsi lesz rá, és vennünk kell újat, akkor mondta, hogy "jó, de pirosat".
Olyat is tud, hogy kb. három hónapja egyszer mutattam neki egy lovacskás lila zoknit, hogy az még nagy rá, de majd valamikor jó lesz. Aztán ezt a zoknit eltettem egy dobozba, és most megtalálta, és anélkül, hogy kibontotta volna a zoknit, közölte, hogy ez a lovacskás zokni. Emlékezett rá úgy, hogy sose volt a lábán, csak mutattam neki.
Szerencsére a rendrakásban is lányos. Számomra a hónap tetőpontja az volt, mikor egyik nap elővettem a befőttesüveg-tetős dobozt, hogy abból építünk tornyot meg csoportosítjuk minta szerint meg ilyesmi, szétszórták a gyerekek a mondjuk
50 darab tetőt a szőnyegen, majd miután befejeztük a játékot, és indultunk fürdeni, Pindúrtündér közölte, hogy mindjárt jön, csak még elrakja a tetőket. Kíváncsi voltam, mi történik, úgyhogy hagytam, és annyit mondtam neki, hogy ha végzett, jöjjön fel az emeletre. Aztán szóltam neki még kétszer, hogy jöjjön már, végül feljött az emeletre, én meg lementem megnézni, mi történt. Az összes befőttesüveg-tető szépen összeszedve a saját dobozában, a doboz pedig a spájzajtó előtt, mivel tudta, hogy onnan vettem elő.
Söprögetni is szeret, sőt, mostanában egyik kedvenc elfoglaltsága reggel, hogy reggeli után bebújik az ebédlőasztal alá, és összeszedi az előző esti és aznap reggeli lepotyogott morzsákat, aztán szépen akkurátusan kiviszi a kukához, és kidobja. Mert annak ott a helye.
Apától nemrég kaptak három kisautót, amelyek az ő gyerekkori dobozában voltak, és most úgy döntött, itt az ideje átadni őket. Három különböző méret volt, kettő transformeres. Pindúrtündér rögtön birtokba vette őket, és brümmögni kezdett velük, majd közölte, hogy az anyuka autó viszi a kisautót oviba, az apuka autó pedig megy dolgozni.
Mostanában kevesebbet rajzol, de például gyönyörűen be tud karikázni egy rajzot, csigavonalat simán tud csinálni, és a satírozása is egyre inkább hasonlít színezésre. Múltkor a tesója kivágott valamit papírból, és maradt egy kb. egy centi széles, húsz centi hosszú csík, amit Pindúrtündér lenyúlt magának, és pirossal (mi mással) rajzolni kezdett rá. Kérdeztem, hogy mi az, mire közölte, hogy "paszuly". És tényleg, egy kanyargós, hosszú vonal volt néhány "levéllel".
Főzni továbbra is nagyon szeret, sütit kínál, teát önt, levest készít, satöbbi, úgyhogy az IKEÁs egybevarrott három plüss répát kibontottam, és egyesével bevarrtam, hogy lehessen három külön répa, és el lehessen dönteni, mennyi kell a levesbe. Ő egyet tett bele, mire kérdeztem, hogy nem kell még egy répa a levesbe? Rám nézett lesújtó tekintettel, és közölte:
- Ne bosszants, Anya. Csak egy kell.

Szóval továbbra is határozott elképzelése van a világról, és hogy annak hogyan kell működnie. Van hangerő is, ha mégsem úgy történik, de azért lehet vele egyezkedni.
Beszélni egyre szebben tud, már csak egyetlen fejlődési pont maradt: a -val, -vel rag teljes hasonulása. Nagyon cuki, amikor főz játékból valamit, hozza, elkezdem enni, és leszid, hogy:
- Ezt nem villával kell enni! Hanem kanálval!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése