2018. április 17., kedd

Mese-mese-meskete

Számos bokros teendőm közepette még azzal is foglalkozom éppen, hogy a csemetéimnek megfelelő mesét keresek. Ugye a boundary conditions: legyen érthető és érdekes egy 5 és egy 2 éves gyereknek is, ne legyen túl lányos (Szófia, pónik, ilyesmi kiesett), ne legyen több mint 20 perc, és ne tanítson az én értékrendemmel nem egyező dolgokat nekik.
Eddig ezek mentek nálunk jól:

  • Kockásfülű nyúl - ez aranyos, rövid, mindkettejüknek tetszett, de Kistücsöknek már talán egy kicsit kevés/kicsi
  • Klasszikus Disney - ezek a régi kis 7 perces Disney mesék, van Pluto, Mickey egér, Chip and Dale és Donald, ezek rövidek, aranyosak, nézzük szívesen, viccesek, könnyen érthetőek
  • Bogyó és Babóca - ez is aranyos, rövid (talán túlságosan is), könyv is van belőle, tehát ismertek a szereplők, és néha eszméletlen baromság a történet (random összeveszés, random kibékülés), és értem én, hogy mese, de néha engem nagyon zavarnak az aránytalanságok / valóságtól teljesen elrugaszkodott természeti dolgok
  • Thomas - ez pont jó méretű, jó történetekkel, de Pindúrtündért nem nagyon köti le a vonatok élete
  • Mancs őrjárat - ez most a sláger, aranyos is, jó méretű is, szerethető szereplők, a koncepció, hogy mindig segítenek, kedves (mint a Kockásfülű), kicsit harsány azért
  • Mása és a medve - vicces, rövid, mindketten szeretik, szóval jó, de van néhány rész, amit szerintem nem is gyerekeknek szántak, nem értik egyáltalán, csak nekem vicces, plusz van néhány kicsit félelmetes rész (pl. orvosos injekcióstűs), ami meg nem tudom, miért kellett bele
Aztán ezekkel próbálkoztunk még:
  • Kisvakond - teljes sikertelenség (utólag meg is értem)
  • Magyar népmesék - amikor utoljára próbáltuk, akkor még nem is volt érthető, helyenként pedig kifejezetten félelmetes
  • Maja a méhecske - ez szerintem tetszene nekik, de az a koncepció, hogy egy renitens méhecske nem akar dolgozni a kaptárban, mert nincs kedve, nem annyira tetszik (plusz néha elég ijesztő, pl. leég a galacsinhajtó bogarak háza, vagy az erdőben sötét este repülnek), úgyhogy előnéztem, elvetettem
  • Süsü a sárkány - úgy emlékeztem, hogy ez aranyos, és én szerettem, de most újranéztem pár részt, és rettenetes...
  • Hupikék Törpikék - amikor utoljára néztük, még nem volt érthető, és néha picit félelmetes is
  • Mickey egér játszótere - ezt a gyerekek szeretik a mikkentyű miatt, de rettenetes gagyin van megrajzolva a 3D animáció, elég harsány, és a végén a tánc annyira idétlen, hogy kiégnek az agysejtjeim
  • Micimackó és barátai - ez is elég csúnyán van megrajzolva, és miééééért kellett lány legyen? És miért ők is problémamegoldó hősök, miért nem lehetett sima történeteket kitalálni ezekkel az egyébként aranyos szereplőkkel?
  • Vízipók-csodapók - ezt régen imádtam, egyet is értek vele, de még nem érthető nekik, nem köti le őket
  • Kung-fu Panda - az első részt imádják, bár elég hosszú, majdnem fél óra, de előnéztem a többi részt, és mindegyik vagy félelmetes, vagy érthetetlen nekik, vagy mindkettő
Idáig jutottam. Nyomozás folytatása hamarosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése