2018. október 5., péntek

Nyavalyák

Szóval az van, hogy március óta köhögök. Nem mindig ugyanúgy, és vannak jobb meg rosszabb napok, de általában mindenki összerezzen tőle, és vagy csúnyán néz, hogy miért nem megyek haza meggyógyulni, vagy meg is jegyzi, hogy betegszabit kéne kérni.
Először csak azt gondoltam, biztos még a februári influenzából maradt. Aztán gyanús lett, hogy nem, akkor elmentem dokihoz. Ő azt mondta, szerinte reflux, szedjek rá gyógyszert. Kételkedtem a dologban, mert nekem mindig is nagyon jó volt a gyomrom, mindent meg tudtam enni, sokat is, nehezen emészthetőt is. Szeretem is a finom ételeket, és sosem fájt a hasam. Most se fáj, márciusban se fájt. Azt hittem, a refluxnál az embernek fáj a hasa meg büfizik meg minden. De elkezdtem szedni a gyógyszert, lássuk meg, mi lesz belőle.
Nem lett jobb egy hónap alatt. Akkor elküldött a doki helicobakter kilégzésre, tüdőröntgenre, allergiavizsgálatra, teljes vérképre és további gasztroenterológiára. Nem vagyok allergiás, minden negatív lett, kivéve a röntgen, ahol gyanakodni kezdett a néni, hogy amúgy nem látszik semmi, csak ha nagyon nézi, bele tud magyarázni valamit. Úgyhogy elküldött CT-re. Elmentem.
Kiderült, hogy hörgőtágulásom van. Ami általában csak a dohányosoknál alakul ki. Én ugye nem dohányoztam soha. Volt két tüdőgyulladásom, de erre azt mondta a pulmonológus, hogy már ezek is jó eséllyel azért húzódtak ennyire el, mert már akkor is megvolt ez a tágulás.
Erre nincs gyógymód, el kell viselni, kontrollálni kell, és mostantól minden influenza elleni védőoltást be kell adatnom magamnak.
Közben a gasztroenterológus megnyomkodta a hasamat, és mondta, hogy azt nem tudja, mi van a tüdőmmel, de szerinte tuti van refluxom, úgyhogy felírt erősebb gyógyszert. Ezt szedtem két hónapig.
Szeptember elején három hónap szedés után még mindig nem éreztem azt, hogy olyan nagyon meggyógyultam volna a köhögésből, és úgy döntöttem, inkább bizonyságot szerzek, hogy van értelme annak a sok gyógyszernek, amit beszedek. Úgyhogy bejelentkeztem gyomortükrözésre, és leálltam a gyógyszerekkel, hogy kimutatható legyen, ha van valami.
Kedden voltam gyomortükrözésen. Nem ez volt életem legkellemesebb élménye.
Cserébe kiderült, hogy tényleg van refluxom. Méghozzá elég csúnya, a gyomorszájam "tátong". Úgyhogy akkor vissza a gyógyszerekhez, és pápá paradicsom, csoki, édességek, fehér kenyér, tej, zsíros ételek. Hüpp.
Tök jó lenne, ha a köhögés elmúlna, mert eléggé zavar. De azt mondták, ezzel a refluxszal legalább 5-6 hónap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése