2019. május 23., csütörtök

Love, Death + Robots

Közben újabb néznivalónak értünk a végére (mostanában kicsit sok volt a párhuzamos sztorik száma, majdnem bele is zavarodtam, majd lehet, hogy írok az ongoing projektekről is), sikerült végigmenni az összes Love, Death + Robots epizódon. Három elképesztő előnye miatt minden sci-fi rajongónak kötelező:

  1. Mivel kurrens sci-fi szerzők novelláiból készültek az epizódok, végre tényleg VAN sztori.
  2. Mivel mindegyik más stílusú (trash actiontől elégikusig, romantikustól elgondolkodtatóig), még vizuálisan is (mangásabbtól vagy karikaturisztikusabbtól a nagyon komoly 3D-ig minden van), mindenki megtalálja benne azt, ami tetszik.
  3. Mivel elég rövidek az egyes epizódok, még a legkevesebb idővel rendelkező nézők is találhatnak rá egy-egy negyed órát.
Van pár, ami az én ízlésemnek kicsit véres (néhol a neten úgy nevezik a sorozatot, hogy Boobs, Gore and Robots), de azért van bőven ennek ellenkezője is. 
Ja, és zseniálisak a minden epizód elején kiforduló másmilyen piktogramok.
Innentől SPOILER.
Személyes kedvencem a Zima Blue. Az eredeti novellát Alastair Reynolds írta, ami már eleve garantálja a minőséget (nem olvastam előtte). A grafika jól illeszkedik az elgondolkodtató, elégikus történethez, jól zárja keretbe a történetet a kis robot, és ez a megfogalmazhatatlan mondanivaló a végső művészetről és az élet értelméről nekem nagyon bejött.
Kedvenc szerzőm, John Scalzi három novellájával is hozzájárult a sorozathoz, nyilván a Three Robots a legaranyosabb és az Alternate Histories a legviccesebb, szerettem mindkettőt. 
Kiemelném még a Lucky 13-t, mert szerintem nagyon jó kis sztori, és kifejezetten jó grafikát sikerült ráhúzni, élvezetes, akár olvasni is az lenne.
A legmeglepőbb számomra éppen a legelső volt, a Sonnie's Edge, tetszett benne a csavar nagyon.

Összességében talán kettő volt, ami nem annyira jött be (Sucker of Souls és Helping Hand), úgyhogy elég jó arány. 8/10

1 megjegyzés:

  1. Na, akkor ide válaszolok! :) A Zima Blue nekem is nagyon tetszett, de az animacio miatt a Good Hunting, Fish Night es a The Witness voltak a kedvenceim. A sztori miatt Beyond the Aquila Rift. Az utolso resz is eszmeletlen volt. Aztan nagyon vicces volt az Alternate Histories es a Three Robots. A Sucker of Souls nekem sem tetszett annyira, de imádtam ott is az animációt. Illetve a joghurtos rész sem volt annyira kiemelkedő, de összességében azért az is teszett.

    VálaszTörlés