2019. május 21., kedd

Szabad a hétfő

Mindig furcsa érzés, amikor valami ennyire hosszú dolognak vége van, mint a Game of Thrones sorozat. Legutóbb az Avengers: Endgame után nyilallott belém ez a furcsa, tompa, elégedettséggel vegyes sajgás, hogy most valaminek vége lett, ami jó is, hiszen lehet mással foglalkozni, meg nem is jó, mert folytatnám még.
Rengeteg jó beszámolót olvastam az utolsó epizóddal kapcsolatban (talán kiemelném ezt), nekem az volt az első gondolatom, hogy én együtt tudok élni ezzel a befejezéssel. Nem volt wow-effect, és nem ezt találtam ki magamtól, de működött, és kellő lezárást adott ennek a sok-sok órányi néznivalónak, amivel az elmúlt években a hétfőket töltöttük. SPOILER.

Nyilván beleköthetnék pár dologba. Hogy nem kellett volna kibontani Jaime-t és Cersei-t a kupacból, amikor már a kéz is elég lett volna, és így idétlenül ott volt a makulátlan kis arcuk. Hogy a szereplők állandóan teleportálnak a városban. Hogy nem kellett a comic relief a királyválasztós jelenetbe. Satöbbi.
De nem szeretnék. Tudom, hogy ez egy filmsorozat, annak a lezárása, sejtem, hogy Martin azért megszabott pár dolgot a végéből, és mivel eldobtak egy csomó szereplőt és szálat, valahogy mégis ki kellett hozni a végét úgy, hogy elfogadható legyen - és az lett szerintem.
A látvány továbbra is csillagos ötös, még filmviszonylatban is. Az operatőri munka is kiváló, a nézőpontok, a közeli-távoli dolgokkal való hangsúlyozás szerintem remekül működik, legyen minden filmipari termék ilyen minőségű.
Arya maradhatott volna egy ideig Bran mellett, amíg kiderül, ki az, akinek nem annyira tetszik az új felállás, de mondjuk sose tudott nyugton maradni, tehát még ez is belefér. Még egy kicsit Bronn zavart, hogy gyakorlatilag ő az egész sorozat győztese, pont ez a tenyérbe mászó karakter, de hát van ilyen, aki csak hullámlovagol az élet viharában, és mindig felül marad.
Volt egy pár utalás, amit szerintem csak a könyvolvasók értettek, de nekem ez kifejezetten jól esett, pl. maga a jelenet, mikor Brienne befejezi Jaime történetét a White Book-ban, na, azt megkönnyeztem (teljes szöveg itt). Pont így kellett volna viselkednie már akkor (az előző előtti részben), amikor Jaime otthagyta Winterfellben.
Az az egy nem világos, hogy a dothrakik miért maradtak a városban csendesen járkálva a kikötőben - de mivel senki más nem beszéli már a nyelvüket (ugye Jorah is elment), valószínűleg senki nem árulta el nekik, hogy Dany meghalt. Hehe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése