2022. március 20., vasárnap

Múzeumok hónapja

Kistücsök még régebben kapott egy régi mp3-lejátszót a nagymamájától, és akkor nem érdeklődött annyira, de mostanában, mint említettem, a népdalok és klasszikus zene után megkezdtük a rockzenei nevelésüket is, és ezért létrehoztam egy "Rock history for kids" listát Spotifyon, és ez annyira tetszik nekik, hogy azóta mindig azt kell hallgatni az autóban. És eszembe jutott az mp3 lejátszó, és elárultam neki, hogy fel tudom tölteni oda is a számokat, és akkor akármikor meghallgathatja a kedvenceit. Na, azóta pontosan tudja, hogy melyik szám egészen pontosan hány másodperc, és melyik melyik után jön. 

Aztán a legutóbbi írásom óta megvolt a MatekÁSZ megyei forduló is. Még nem tudjuk az eredményt, de szerintem elég jó lett, remélem, bejut az országosra is. Meglátjuk. 

Van egy új kedvenc elfoglaltság: a folding surprise rajzolás. Angolórán kezdték el, de Kistücsök leírta a konkrét webcímet, és otthon kérte, hogy nézzük meg. Találtunk egy csomó youtube videót, amelyeket lemásolt, kedvencünk a kihajtogatós föld és a gyümölcsök, de most már kitalált magától is egy csomót, pl. fából és bokorból erdő meg ilyesmi. Ez egyelőre kifogyhatatlan móka, mindennap rajzol a tesójával egyet legalább. Legnagyobb örömünkre általában az erkélyen a délutáni napsütésben.

Voltunk a Természettudományi Múzeumban, szerintem tetszett neki, főleg a dinoszauruszok meg a kitömött medve. Voltunk a Retro Design Centerben is, azt mondjuk valószínűleg jobban élveztük, mint ő, de neki is tetszettek a régi autók, főleg a Trabant. Voltunk a március 15-i forgatagban meg a Hadtörténeti Múzeumban megnézni a huszárokat, az nem annyira érdekelte (várható volt). Meg voltunk a Szamos Marcipánmúzeumban, az amúgy szerintem tetszett neki, de legjobban azt élvezte, hogy megkereshette, melyik marcipánszobrot készítették a legtöbb ideig és melyik készült a legtöbb marcipánból. 

Olvasni még mindig lusta egyedül, de azért elég jól haladunk az Ifjabb Tom kapitányokkal. Most a következő ötletem a lapozgatós könyvek, találtam egy párat, amelyeket nyolc évesen lehet olvasni (nem a KKK könyvek és főleg nem a Halállabirintus), majd meglátom, hogy megfogja-e.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése