2015. október 11., vasárnap

Született detektívek

Meg a True Detective első szezont is végignéztük nagy nehezen. Kétszer kellett nekifutni, de ez egyáltalán nem a sorozat minősége miatt történt, hanem a körülmények sanyarú együttállása miatt. Azt már az első rész után tudtuk, hogy ezt meg kell nézni, mert valami egészen egyedi, csak turbulens időszakban kezdtünk neki.
Mindenesetre egy-két jelenetet leszámítva, amit szívesen törölnék az agyamból (what's seen cannot be unseen), kategóriájában most a legjobb. SPOILER.

A két főszereplő nemcsak jó választás, de még kedvelem is őket egyébként is, úgyhogy nem volt nehéz "berántani". Az pedig, hogy három idősíkban futottak a dolgok, és a zseniálisan megöregített főszereplők mesélik el saját sztorijukat, csak hozzáad az élményhez. Szeretem az ilyen dobozban doboz történetmesélést, arról nem is beszélve, hogy itt még funkciója is van.
Louisianát már a True Blood-ból is megismertem, most itt is átjött az a ragacsos-süppedős hangulat, nem lehet valami lélekemelő hely... Az akcentust nem mindig értettem, úgyhogy néha igénybe vettem segítséget hozzá, hősiesen bevallom. A látványvilág amúgy jól illik mind a helyszínhez, mind a témához: a maga tompa és fakó módján borzongató. Már a főcím is ezt a hangulatot árasztja, és nem árul zsákbamacskát (amúgy szerintem a főcím maga is a top 5-ben benne van).
Szeretem, amikor nem rágnak szájba dolgokat a készítők, de azért itt párszor előfordult, hogy nem értettem, mi mire akar utalni, és utána kellett olvasnom... Persze az is lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de az is, hogy átestek a ló túloldalára, és túlságosan jól sikerültek az utalás-elrejtések. Ennek ellenére jobbnak tartom így, mert így legalább kell gondolkodni.
A fent említett törlendő jelenetek mind az utolsó két részben voltak, ezek az én ízlésemnek kicsit keményre sikerültek, de hát én már csak ilyen puha vagyok...
Mindenesetre simán 8/10 ez is, kötelező darab detektíves-misztikusos témát kedvelőknek. A második szezonról nem mondtak ilyen jókat, nem tudom, belevágok-e.
Ja, és a zárójelenet az tökéletes. Tulajdonképpen az önmagában +1 pont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése