2018. november 29., csütörtök

Jobb a második rész

Közben még múlt héten megnéztem a Grindelwald bűntetteit. Az első rész nem annyira tetszett, de azért gondoltam, mégiscsak adok neki még egy esélyt. És ebből a rossz kiindulásból tulajdonképpen pozitívan csalódtam. Spoiler.

Mondjuk úgy jöttem ki a moziból, hogy megint mérges voltam, hogy miért nem csinálták meg egy kicsit jobban... De aztán aludtam rá párat (egy hetet), és átgondoltam.
Nyilván a látvánnyal nincs gond, az eddig is így volt, szóval arról keveset beszélek, és azt is áradozva. A titkos állatkert továbbra is zseniális, de most jobban sikerült a mágiaügyi minisztérium és Párizs látványvilága is. A lények szépek, cuki volt a csörgős cica, és végre nem volt önkényes, humorosnak szánt kínos jelenet, mint az elsőben.
Szóval a történet. Ez az alapötlet még jobban tetszett, mint az előző, nevezetesen, hogy Grindelwald víziója, hogy az emberek maguktól elpusztítják egymást (világháború), és ezért kicsit kézbe kell venni az irányítást. Az még nem világos, hogy ehhez minek kell neki a srác, de hát ugye ez a második részek átka: se eleje, se vége. Itt ez hatványozottan igaz, mivel elvileg öt részt terveznek. Mondjuk azért lezárhatták volna egy kicsit elegánsabban, valami mini lezárással, az, hogy csak simán néznek ki az ablakon, és Credence mérges, és kiderül, hogy ki is ő, szerintem nem jó lezárás. Csak wtf érzést generál.
Most egy kicsit kevésbé bosszantott amúgy a kissrác, bár így se fogott meg. Egyelőre csak egy színtelen, sodródó, kétdimenziós figura, aki tud mérges lenni és komolyan nézni. Cserébe viszont Johnny Depp hozza a formát, mindenkit lejátszik a pályáról. Jó választás volt, és sose láttuk még fehérben. Az a varázslat pedig, amikor végighúzza a fekete selymet a városon, na, az még Voldemortnál is meggyőzőbb.
Dumbledore kellően rejtélyes, vicces a kesztyűje, de számomra hiteltelen ez a karakterújdonság, amely miatt nem tud Grindelwalddal szembeszállni. Olyan plot-convenient. És akkor ott van a főszereplő, aki szerintem most már kicsit kilépett a korábbi szerepeiből, és tudott erre koncentrálni, most már jobban hozta, volt igazi játék a karakteren belül. A mugli haverja viszont sokkal idegesítőbb volt most.
Azon agyaltam, hogy fogalmazzam meg, hogy mit lehetett volna jobban. Mert az egyes részek megvannak, csak valahogy nem áll össze. És túl sok volt belezsúfolva, pl. a kígyócsajt nyugodtan ki lehetett volna hagyni, egyáltalán nem adott hozzá a történethez. Talán azt lehet mondani, hogy túlságosan szétszabdalt, nincs igazi ereje így. Mondjuk úgy, sok volt az időhúzás (a legrosszabb a könyvtárban a mozgó polcok között kergetőzés a hülye macskákkal, az minek kellett?).
De azért HP fanoknak kötelező. Sok az utalás, a fan service is.
6/10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése