2019. január 31., csütörtök

Mindennap cardio

Január 10-én akartam írni arról, hogy milyen Leányfalun lakni, mivel akkor telt le az egy hónap... de mivel ez elmaradt, legyen január végi összegzés.
Szóval másfél hónapja költöztem (nem végleges helyre, de ez most a beszámoló szempontjából mindegy). Ezalatt az alábbi benyomások értek:
1. A levegő még sokkal jobb. Eddig se laktunk xar helyen légszennyezettség szempontjából, de ennél nehéz lenne jobbat találni.
2. Az erdő ilyen közelsége (a szembeszomszéd mögött kezdődik) elképesztő szabadságot ad a kirándulásoknak, szabadidős programoknak. Ja, és a csend.
3. A hóeltakarítás / szórás elég gyatra. Többet várnék a hegyi utak takarításával kapcsolatban, főleg egy gazdagabb településen. Pozitívum: mindennap cardio, amikor hó van (le a hegyről, fel a hegyre gyalog).
4. Az emberek hozzáállása kedves. Egyszer egy tök ismeretlen fickó kedvesen letakarította az autómról a havat, mikor látta, hogy nekem csak kaparóm van, neki meg seprűje is.
5. Magyarország teljes poloskaállományának a fele ide koncentrálódott. Már-már immunis vagyok rájuk, mert másfél hónapja minden este kiteszek 6-8-at (nem túlzok), és mindig marad még egy-kettő, amelyik az esti játék közben a kezemre / monitoromra / nyakamba száll. Elég idegesítő.
6. Többet utazom, mint korábban. Ha pont elkapom a dugót, akkor fél órával is, ami némileg elkeserítő, mert amúgy csak 10 perccel több az út. Persze másrészről legalább többet olvasok is.
7. Még nem minden utcát bejárnom, de nem találtam meg minden nekem kellő boltot, ami korábban sétatávolságra volt. Ez persze valamit valamiért, hiszen például van a közelünkben strand, ami egy kicsit jobb. Jó lesz majd ki is használni.
8. Van szelektív üveggyűjtés!!! Ez nem volt korábban, úgyhogy nagyon örülök.

Az ideiglenességet megszoktuk nagyjából, most már csak az okoz folyamatos gyomorgörcsöt, hogy nem tudjuk, hol fog megállni az építkezés költsége (mert mi ugye nyilván úgy gondoltuk, hogy mi mások vagyunk, mint mások, és nekünk nem lesz több, mint amennyit ajánlatban kaptunk...) - és így már lassan fél éve spórolunk, mert addig, míg ez ki nem derül, mozijegyet venni is bűntudatom van, nemhogy esetleg új ruhát vagy bútorokat vegyek a leendő házba. És persze anno kategorikusan megmondtam, hogy nem költözöm be, amíg nincs teljesen kész a ház kívül-belül, mert ezer olyat láttam, hogy már bent laktak, és még kilátszott a szigetelés meg minden. És persze be fogunk költözni mi is úgy, hogy kívül még semmi nincs kész, és majd ott fognak dolgozni tavasszal a bácsik, miközben mi odabent éldegélünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése