2019. február 6., szerda

Scifi felhozatal

Mostanában néztem két scifit is, az egyik hatalmas csalódás, a másik kellemes meglepetés volt. Az egyik a Mortal Engines, a másik az Upgrade. Találjátok ki, melyik melyik. SPOILER.
Előbb láttam az Upgrade-et. Nem tűnt nagyon megnyerőnek a plakát alapján, de mivel pont ilyesmit olvasok (Lock-in), úgy gondoltam, a téma jöhet, és ha közepes a film, akkor már nem fogok morogni. Ehhez képest viszonylag kevés klisé és plothole mellett egy végig élvezhető, végigvitt történet, még csavar is van benne, bár nem nagy, és a kis költségvetéshez képest teljesen jó látvány. A színészi játékot még ki is emelném: a főszereplő szerintem nagyon jól hozza azt, amikor irányítják a testét, és vicces, hogy milyen fejet vág, amikor a keze "magától" cselekszik. És végre egy történet, ahol a kemény főszereplőnek van anyukája.
A lezárás jópofa, sejtet egy esetleges folytatást, mégis kerek egész. A történet egyes részei persze megkérdőjelezhetőek úgy, ha tudjuk, hogy minden előre ki volt találva, de nekem belefért. Teljesen jól szórakoztam, 7/10 simán.
Ehhez képest a Mortal Engines-t eléggé vártam, jó volt a trailer, anno Reynolds írt nagyon hasonlót, és az iszonyúan tetszett, és ugye ha jó helyről lopnak, akkor az már esélyesebb, hogy jó lesz, meg egyébként is Peter Jackson.
De a látványt leszámítva elég fos sajnos. Tele van plot convenience-ekkel, senki se tudja, mi miért történik, de még a szereplők se, és a vége az egyenesen kutyagumi. Még Hugo Weaving sem menti meg az egészet, most ő sem kápráztat el a játékával. Nem értem, minek ez az egész Shrike-vonal (arról nem is beszélve, hogy minek lopták el ezt a nevet?!), teljesen logikátlan és megmagyarázhatatlan, miért alakult ki a jelenlegi helyzet a hatalmas gépekkel, és mások meg miért lakhatnak mégis nyugiban (és miért nem mindenki ott lakik),
A film odáig jó, amíg London bekebelezi a kisvárost, és a csaj felkerül a monstrumra, majd megpróbálja megölni Valentine-t, és aztán kiesik a szemétledobón. Meg a srácot kilöki Valentine. Csak sajnos ezt mind lelőtték a trailerben.
3/10, és mindhárom pont a látvány. És rengeteg mínusz pont arra, hogy ebből zseniális film lehetett volna, ha valaki elolvassa a scriptet.
(Amúgy miért nem volt legalább egy kicsit a többi híres város?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése