2019. december 25., szerda

A második gyertya

Pindúrtündér már egy hónapja négy éves, de nagyon komolyan veszi, hogy ő már nagylány. Ha véletlenül úgy alakul, hogy nem ereszti el a füle mellett, amit mondok, hanem megcsinálja, rögtön közli:
- Látod, szót fogadtam!
Meg amikor segít a házimunkában (kiveszi az edényeket a vizes mosogatómedencéből a szárítóra, vagy egy szivaccsal akkurátusan végigtörölgeti a mosdókagylót, hogy ne legyen fogkrémköpetes, vagy amikor segít teregetni, zoknit gurgulázni, stb.), akkor megjegyzi:
- Látod, milyen jó háziasszony leszek?
Sütit sütni is segít, bár itt inkább a nyalakodás motiválja, csináltunk is bőven süteményt: az ovinak is, annak a tetejére rajzolt, meg hópelyhes cukorkával díszítette, meg csináltunk mézeskalácsot, nagyon hangulatos volt. Tök jó, hogy már ilyen nagy, és lehet vele sütögetni.
Kipróbáltuk a korcsolyát, amit a szülinapjára kapott, és bár egyelőre még csak húzzuk magunkkal, elég ügyesen megtalálja a súlypontját.
Az oviban nagyon jól érzi magát, az adventi csoportelőadáson ő volt a második gyertya ("Én vagyok a hit. Sajnos az emberek feleslegesnek tartanak."). Már látom, hogy anyák napján pityeregni fogok. Nagyon cuki volt.
Mikuláskor nagyon komolyan vette, hogy kapott virgácsot is, és megígérte, hogy jövőre nem fog kapni. Elvittük a céges partira is, azóta a kedvenc meséje a Holle anyó, mert ott ezt adták elő, én pedig azóta beszereztem diafilmen. Télen amúgy is rengetegszer diafilmet nézünk este.
Még egy jó kis játékot kell megemlítenem. A kindertojásban talált fröccsöntött műanyag figurákat fürdéshez szoktuk használni, szerencsére mostanában egész értelmesek voltak benne, valós állatok, tatu, majom, kaméleon. Ja, meg egy Sziporka a Pindúr Pandúrokból, de ő kiválóan együtt tud játszani az állatokkal. Van egy teknős is, még a lába is mozog, szája mosolygósan nyitva, azzal vagyok én. Mikor már ezredszerre játszottunk hajósat meg medencéset az állatokkal, egyszer csak kitaláltam, hogy a teknős a zokniszöszt szereti, és azóta a kádban mindig az a játék, hogy a teki mondja:
- Jaj, de éhes vagyok.
Mire a gyerekek lázasan elkezdik vadászni a zokniszöszöket a vízben, ami ügyességi játék is. És persze a teki jóízűen megeszi, amit sikerül kihalászni. Múltkor már cifráztuk is, mert egy bordó zokniból nyilván bordó zokniszösz jön, egy feketéből meg fekete, úgyhogy a teki ehetett ribizlis zokniszöszt meg szedres zokniszöszt is.
Van külön matrica arra, ha egy nap nem hisztizik, nem túl sokat ragaszthatott be eddig, de haladunk, és lelkesen segít a családi manójának is az épp aktuális teendőkben (szót kell fogadnia hozzá). Szóval még mindig cuki, bátor és okos. És ha nem alszik délután (otthon nem hajlandó), akkor nagyon nyűgös lesz estére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése