2019. december 22., vasárnap

Rise of Skywalker

Engem ez a Star Wars IX megvett kilóra. Csak a címét, azt ne így fordították volna magyarra. SPOILER.

Kicsit sok a néznivaló mostanában, de azért sikerült kiszuszakolni az időmenedzsmentből, hogy elmenjünk megnézni a Rise of Skywalkert. Előrebocsátom, a Last Jedi annyira nem tetszett, hogy még arra sem tartottam méltónak, hogy kritikát írjak róla (mindent elmondanak róla mondjuk itt).
Úgyhogy amellett, hogy NYILVÁN megnézem a következő SW filmet, sorozatot, animációst, akármit, filmet az első héten, amellett nem voltak nagy elvárásaim. Kb. annyi, hogy ne legyen benne teljesen felesleges szál, mint az előzőben, és ne legyenek benne szánalmas poénok.
Ehhez képest a Rise of Skywalker nézhető, izgalmas, hangulatos, sok-sok fanservice, és még tisztességesnek mondható lezárás is sikeredett. A világon mindenki tiszteletét tette ebben az új utolsó epizódban, de tisztelettel bántak Solóval, Leiával és Landóval is. Persze az összes robot is szerepelt, nehogy valaki kimaradjon, de aranyos volt a "Never underestimate a droid" vonal.
Az újak olyanok, mint az előzőekben, Rey karaktere most lett a legmélyebb, Finn még most sem tudott igazán elmélyülni, de ennyi van a karakterben. Kylo kuszaságát sikerült kisimítani, jól hozták a változását, talán még jobban, mint anno Anakinét az ellenkező irányba. És nagyon tetszett, hogy a végén elmosolyodott. Tök sokat adott hozzá az egész jelenet pátoszához.
Ami persze teljesen kiszámítható volt, mint ahogy kb. minden. Tudtuk, hogy jönni fognak a lázadó hajók a végén, tudtuk, hogy Kylo átáll végül, tudtuk, hogy összetöri az exogolra vivő bigyót, satöbbi. Mégis úgy volt megkomponálva, hogy ez ne zavarjon, hanem elégedettséggel töltsön el.
Azt hiszem, ez volt a lényeg. A hangulatot sikerült elkapni. Exogol nagyon jól el lett találva, végre képileg is sikerült megvalósítani valami alattomosan undorító sithes dolgot. Az a szerkezet, amin Palpatine lóg, remekül sikerült, mert eszméletlen visszataszító. Az meg, amikor először meglátja az ember a Death Star maradványait a nagy tengerben, az nagyon menő - és szerencsére egyáltalán nem lőtték el a trailerekben, ami külön piros pont.
Jók a keretes szerkezetek is, Rey mikor próbál kapcsolatot teremteni a régi jedikkel, és aztán végül amikor és ahogy sikerül, meg nekem tetszett a vége is.
Bele lehetne kötni az űrhajós lovasrohamba, meg mittomén, de nem akartam, inkább maradtam annál, hogy nekem ez így jó, nekem ez a film azt adta, amit szerettem volna, sőt többet, és nem voltak benne idétlen, szánalmas poénok sem, csak néha túlságosan szájbarágós párbeszédek, de attól nem nagyon tud szabadulni szegény Hollywood.
Egyetlen párbeszéd ütött meg, hogy szerintem elrontották. Értem a koncepciót, de így gyengébb volt.
- I don't know if I'm strong enough to do it.
- You are.
- Dad... (*I love you*)
- I know.
Annyira rá akartak játszani a Leiás jelenetre, hogy mindenképpen bele akarták préselni az I love you-t, még ha némán is, ami okés lenne, de ebben a jelenetben így sokkal erősebb lett volna a párbeszéd:
- I don't know if I'm strong enough to do it.
- I know.
Így is meglett volna a fanservice, és nem kellett volna a plusz viaskodás, ami gyengít. De persze ez csak az én személyes véleményem a moziszékből.
Összességében nekem abszolút megérte beülni, remélem, Abrams rendezi a következő SW filmet is.
8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése