2022. április 19., kedd

Böjtölés

Húsvét alkalmából már másodjára írtam egy kis bábjátékot (ez a tavalyi). Felhasználás a szerző megjelölésével. 

Böjtölés

Bábjáték 3 főre

Szereplők:
  • Katica
  • Színmanó
  • Vakond
KATICA: Jaj de jó, tavasz van! Lalla-lalla-lá-lá! Micsoda gyönyörű színek! Milyen finom illatok! Húú!
(Összeütközik a színmanóval, aki teljesen fehér)
MANÓ: Aú!
KATICA: Jaj! Bocsánat. 
MANÓ: Katica? Te vagy az?
KATICA: Színmanó??
MANÓ: Nahát, de rég találkoztunk, Katica!
KATICA: De Színmanó, hová lettek a színeid?!
MANÓ: Nos, ööö… böjtölök.
KATICA: Mit csinálsz?
MANÓ: Böjtölök. Megvonom magamtól azt, ami a legkedvesebb.
KATICA: De miért tennél ilyen butaságot?
MANÓ: Mert Húsvétkor így szokás.
KATICA: Én bizony még sosem hallottam erről a böjtölésről.
MANÓ: Valószínűleg azért, mert az emberek a húsevést vonják meg maguktól. 
KATICA: Fúj!
MANÓ: De mivel én nem eszem húst, gondoltam, olyasmitől tartózkodom, amit legalább annyira szeretek, mint ők a húst.
KATICA: Én biztos nem fogok böjtölni a gyönyörű piros színemmel, se a fekete pöttyeimmel! Abból elég volt múlt télen!
MANÓ: Nem is kell. Nincs valami más, amit kedvelsz, és amiről le tudnál mondani?
KATICA: (elgondolkodik) Nem is tudom… Az édességek?
MANÓ: Az jó ötlet.
KATICA: De akkor most holnaptól nem ehetek csokit meg sütit meg a többi finomságot? 
MANÓ: Van aki csak pénteken böjtöl. Meg van aki egyáltalán nem.
KATICA: (megnyugodva) Akkor jó. Szerintem ez az egész butaság.
MANÓ: Ahogy gondolod. Most mennem kell, szia Katica!
KATICA: Szia Manó!

(Manó elmegy, Katica marad a színen)
KATICA: Nahát, én azt hittem, a húsvét a nyusziról meg a csokiról szól.
(Vakond kibújik a föld alól)
VAKOND: Miért, nem?
KATICA: Szia Vakond! Te tudod, mi az a böjtölés?
VAKOND: Nem, mi az?
KATICA: Az, amikor nem eszel édességet.
VAKOND: De én sose eszem édességet.
KATICA: Akkor… ööö… Akkor te mit szoktál kapni húsvétra?
VAKOND: Nagyon szépen kifestett cserebogárlárvát. 
KATICA: Fúj!
VAKOND: Egyáltalán nem fúj, hanem nagyon finom. Sőt, mivel csak ritkán eszem ilyesmit, még jobban esik húsvétkor. 
KATICA: Ez butaság. Nem lesz attól finomabb valami, hogy várni kellett rá.
VAKOND: Dehogynem. Egyszerűen jobban esik.
KATICA: Hmmm… Én még ilyet sose próbáltam.
VAKOND: Nincs olyan eleség, amihez csak ritkán jutsz hozzá?
KATICA: Nincs.
VAKOND: Akkor csak úgy tudod kipróbálni, ha egyszer szándékosan nem eszel meg valamit, csak másnap. Hidd el, sokkal jobban fog esni.
KATICA: (elgondolkodik) Nem valami ilyesmit mondott a színmanó is?
VAKOND: Na, én megyek is. 
KATICA: Várj, Vakond. Te akkor nem is szereted a csokit?
VAKOND: Nem.
KATICA: Ez furcsa. Azt hittem, a csokit mindenki szereti.
VAKOND: Majd lehet, hogy megkóstolom újra, ha adsz belőle. Az anyukám azt mondta, mindig meg kell kóstolni az ételeket, mert lehet, hogy változott az ízlésed.
KATICA: Érdekes, az én anyukám is mindig ezt mondja.
VAKOND: És akkor te is megkóstolod majd a cserebogárlárvámat?
KATICA: Ú, inkább nem.
VAKOND: Hát jó. Most mennem kell. Szia Katica!
KATICA: Szia Vakond.

(Vakond elmegy, Katica marad a színen)
KATICA: Én ezt nem értem! Mindenki arra akar rávenni, hogy ne egyek csokit!
(Manó visszajön oldalról)
MANÓ: Nahát, Katica, te még itt vagy?
KATICA: Itt. Találkoztam Vakonddal.
MANÓ: Én pedig találkoztam a nyuszival.
KATICA: (csodálkozva) A húsvéti nyuszival?!
MANÓ: Nem, a mezei nyuszival, a diófa mellett, tudod.
KATICA: Ja igen. És mit csináltatok?
MANÓ: Tojást festettünk.
KATICA: De… nem azt mondtad, hogy megvonod magadtól a színeket? Vagy ilyesmit?
MANÓ: De. Erre az alkalomra böjtöltem. És fantasztikusan jól esett a sok gyönyörű szín!
KATICA: A vakond is valami ilyesmit mondott. Csak cserebogárral.
MANÓ: (értetlenül) Kifesti a cserebogarakat?!
KATICA: Nem. Azt hiszem, úgy érzi, hogy sokkal finomabb a cserebogárlárva, ha várakozik rá.
MANÓ: Á, értem! Tehát akkor ő is böjtöl.
KATICA: (félénken) Talán igen…
MANÓ: És te? Kipróbálod?
KATICA: (gondolkodik) Hát jó. Kipróbálom.
MANÓ: Szuper!
KATICA: De… akkor most hogy kezdjek hozzá?
MANÓ: Egyszerű. Ha valamiről úgy érzed, hogy jó lesz, várj vele egy kicsit.
KATICA: Például ha ma akartam sütit sütni, süssek holnap?
MANÓ: Például.
KATICA: Ez nem is olyan bonyolult.
MANÓ: Nem az. És meglátod, az a süti még finomabb lesz holnap.
KATICA: Alig várom!

VÉGE

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése