2011. november 15., kedd

Tetszik a Heroes 6

Tetszik a Might and Magic Heroes VI.
Becsszó semmi részlehajlás nincs benne, hogy magyarok voltak a fejlesztők. Simán működik. Még úgy is, hogy nincs benne sárkány.

A három óta mindegyiket kipróbáltam. A HOMM3 ugye az alap, a négy nekem speciel tetszett, mert a zöld hősöm akkora menőség volt, mint a ház, minden körben idézte a fairy dragonokat meg főnixeket, és azok szétcsíptek mindent. Az öt nekem egyáltalán nem jött be, a látvány elvitte a lényeget. Viszont itt ez a hatos. Sok mindenben újítottak, viszont sok mindenben visszatértek a régi hagyományokhoz, vagy legalábbis abból kiindulva gondolták újra a játékmechanizmust.

Rövid értékelés: 42/50 pont
Grafika: 8/10
Történet: 6/10
Zene: 10/10 (nagyon jó, sőt kiváló, az ember nem kapcsolja ki azonnal, hanem hallgatja)
Kezelés: 9/10 (néha bosszant, hogy menet közben nem bírok rákattintani egy új célpontra, de biztos az én hibám)
Mechanizmus: 9/10

Miért is tetszik? Lássuk az újításokat:
1. Kevesebb resource -> éljen! A fenének se volt kedve 89 különböző bányát fenntartani, az egyszerűség itt a kezelhetőséget segíti elő
2. Kevesebb frakció -> én speciel ezt nem bánom, minél kevesebb van, annál jobb a balansz (ld. Starcraft, tudom, tudom, az RTS)
3. Nem lehet csak úgy elfoglalni a bányákat -> éljen, nem jön az ellenfél 1. szintű firgája 2 imppel, és veszegeti el a bányáimat, én meg kergethetem át a térképen. Végre nem kell 98237419827346 darab teljesen érdektelen csatát megvívnom (és végre nem létszükséglet a Shackles of War)
4. Át lehet konvertálni az elfoglalt várost sajátra -> éljen, eddig rettentően örültem neki, mikor elfoglaltam egy ellenséges várost, lett egy csomó alacsony morálú egységem, akik nem fértek be a csapatomba
5. Egy helyen megvehetem az összes egységemet -> juhúú, eddig attól volt olyan kiba hosszú ez a játék, hogy egy hétbe került végiggalloppozni a felszedőhelyeken, és kezdhettem elölről, mire végeztem
6. Hősök RPG-szerű képzettségfája -> na ettől kicsit megijedtem az elején, számomra elég átláthatatlan volt, de hát átláthatatlan az elején minden ilyesmi, kell rá egy kis időt szánni, hogy elolvassa az ember, és kész
7. Path of Blood vs. Tears -> szerintem nagyon hangulatos, taktikai hasznát mondjuk nem látom, de nálam tapasztaltabbak nyilván erre is tudnak menni
8. Új lények -> igen, ez régi motorosoknak zavaró lehet, de nekem üdítő a változatosság

Ami még tetszik:
- humor: pl. az egységek idle állapota (vampire ftw)
- skirmish pályák a hagyományok alapján
- intro: amikor megfordul a kardos srác slow mo-val, az cool! (a pókcsaj fújása picit béna)
- név megfordítása: én a M&M sorozatot is kedveltem nagyon, nekem tetszik a koncepció, hogy összébbhúzzák a brandet

Sirám: de mihiiiiiééééért nincs benne rendes multiiiiiii? Légyszi csináljatok már olyat, hogy két gép ip-vel összekötve, és egyszerre lejátszhatják a körüket, aztán megadott sorrend szerint lezajlanak a csaták... Anno a 4-hez jött ki ilyen frissítés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése