2012. július 26., csütörtök

A jövő kék

Kíváncsi lennék, mennyire tanulható jó előadónak lenni. Nyilván számít az adott nyelv megfelelő ismerete, a rutin, emellett nem árt egy alapvető magabiztosság, de mostanában láttam jó előadást (humoros, informatív, jól felépített, van eleje és vége, magával ragadó, fenntartja a figyelmet stb.) és rossz előadást is bőven.
Tudom magamról, hogy én nem tudnék angolul jó előadást tartani, és érdekelne, mit kellene tennem ahhoz, hogy képes legyek ilyesmire. A kiindulási alap: nagyon rossz vagyok improvizációból, lámpalázas vagyok, és nincs humorom. Menthetetlen?
Az egész onnan jutott eszembe, hogy hallottam egy motivációs előadást, ahol a lényeg az lett volna, hogy a hallgatók érezzék, mennyire jó nekik és mennyire szuper minden, ám az előadó így fejezte be:
- And if we all stand together, the future is blue!

Értem én, hogy arra gondolt, hogy felhőtlen, de... A blue IT környezetben egyébként is tyúkszem, legalábbis azoknak, akik valaha láttak régi Windowst, de ugye itt a komoly baki a közismert átvitt értelem: "szomorú". Ami pont az ellentéte annak, amit mondani szeretett volna. Na, ezért nem lennék én jó előadó, mert amíg nem tudom garantálni magamnak az ilyen bakik nemlétét, addig bele se kezdek.

Amúgy az eltünedezésért elnézést, a nyár + übernagy fordítás projekt elvállalása kombó bizony bloggyilkos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése