2016. március 5., szombat

Megfigyelésre érdemes

Amúgy meg a kreativitásról gondolkodtam, hogy hogyan alakul ki, lehet-e fejleszteni, illetve mit kell csinálnia a szülőnek akár már egészen kicsi korban, hogy a gyerek kreatív legyen (most nem ovis korról és a rajzolásról meg papírragasztásról beszélek, hanem már sokkal korábbanról). Plusz nem tudom, de talán az is számít, hogy hányadikként érkezik meg a gyermek. Az elsőszülött privilégiuma a családon belüli dolgok (játékok, tárgyak) elnevezése (például az összes Duplo figurának van neve, de a kis zseblámpa, amellyel játszani szoktunk, "fénycsóva" névre hallgat, stb.), ezeket egy második gyerek készen kapja, és ő nagyon kevés új dologgal találkozik, amelynél neki van lehetősége először nevet adni. Ő már tipikusan egy járt utat jár - és ugyanakkor mégis, vagy talán éppen ezért, a második (többedik) gyerekek általában kreatívabbak, mint az elsőszülöttek. Talán azért, mert nekik meg kell keresni azt, ahol érvényesülhetnek, és ehhez már önmagában kreativitásra van szükség.
Az én gyerekkoromból arra mindenképp emlékszem, hogy tipikusan én találtam ki a Barbie-k háttértörténetét illetve az aktuális mesét, amit épp eljátszottunk velük (szegény vidéki lányba beleszeret a gazdag szőke fiú stb.), nagyobb tesó lévén már akkor KM-kedtem... Mégis a húgom a kreatívabb most. Nem mintha bánnám, csak érdekes, és most, hogy már két babó van körülöttem, megfigyelésre is érdemes. Kíváncsi leszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése