2016. március 25., péntek

You can leave your helmet on...

Éééés hosszas várakozás után én is végre megnézhettem a Star Wars Ep VII-t. Mivel már mindenki mindent elmondott róla, csak benyomások következnek. SPOILER (haha).

Én nem tudom, hol találták a csajt, de nagyon jól sikerült a választás. Ő az igazi plusz szerintem ebben a részben. A többiek is jól játszanak, az öregek szokás szerint remekül, a fiatalok elvárhatóan, de Rey figurája (mondjuk kicsit Tier Nan Gorduinos a mindenhez való hozzáértésével és makacsságával) annyira jól megéled Daisy Ridley alakításában, hogy csak remélem, hogy fog még szerepelni sok filmben (és végre kiszorítja Keirát).
Még egy figurát emelnék ki, a kocsmát irányító nénit, az aranyos volt, kicsit női yoda mester, de a lila köd nélkül, gyakorlatiasabban. Tetszett.
Viszont szerintem Kylo Renről túl korán került le a sisak, a film további részében már nem volt egyáltalán félelmetes (szegény srác nagyon gyámoltalannak nézett ki), és az a jelenet, amelyet a trailerben mutattak, az erdőben a karddal, az így már nem ütött akkorát. Talán ezt tartom a film legnagyobb hibájának.
A sztori se nem meglepő, se nem igazán fordulatos, viszont igaza volt azoknak, akik azt mondták, hogy minden ízében Star Wars-os. Van sivatagos, jeges és dzsungeles bolygó, űrcsata, bolygóméretű fegyver, jó pilóta, lézerpjúpjú, bátorság, szerelem, humor, minden, ami kell.
A látvány zseniális volt (ennél kevesebbet nem is vártam illetve nem is fogadtam volna el). Pár ikonikus dolgot lelőttek a trailerben, de azért még így is ütött a lezuhant hatalmas csillagromboló. Nagyon meg vagyok elégedve a tendenciával, hogy kevesebb cgi, több díszlet, BB-8-t nyilván láttam, amikor a csapból is ez a film csöpögött, és akkor úgy éreztem, nem fog tetszeni, de aaaaaaaaaaaaaaaaaaannyira cuki! És igenis azon (is) múlik, hogy igazi robot "játszotta".
Van elég sok deus ex machina, pár olyan dolog, amit el kell fogadni (a stormtrooper lelkiismerete), néhány klisé és egy-két jajlégyszieztne, de ez ugye az a film, ahol vagy hagyod, hogy elragadjon, vagy kötözködsz. Én hagytam. És a következőre biztos elmegyek moziba éjfélkor, bármi is legyen.
8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése